پیشنهاد یک شهروند: مدیریت پارکینگ با موبایل - ۳۰ آذر ۹۱
حین جست‌وجو برای جمع‌آوری اطلاعات برای تکمیل پرونده پارکومترها، به یک پیشنهاد جالب‌توجه از یکی از شهروندان برخورد کردیم. پیشنهادی که در شرایط امروزی با کمترین هزینه قابل اجرا به نظر می‌رسد. اما برای اجرایی کردن و بررسی جزئیات این شیوه، باید مسوولان مدیریت شهری و شرکت کنترل ترافیک تهران نظر بدهند. پیشنهاد این شهروند به این شرح است:
پرداخت هزینه پارکومتر، چه در سیستم‌های قدیمی و چه در سیستم‌های هوشمند جدید، همیشه معضل بود، پیش از این برای پرداخت هزینه پارکومتر باید به‌دنبال سکه می‌گشتیم و کلی هم اعصاب‌خردی داشت. نسل جدید هم کارت مترو می‌خواهند، اما باز هم همه از این کارت‌ها ندارند. غیر از این اگر شما بخواهید ساعت پارک ماشینتان را تمدید کنید، باید حتما از محلی که هستید به پارکومتری که ماشینتان کنار آن پارک شده مراجعه کنید. در این شرایط راه حل بهتر چیست؟ از نظر من، این راهکار بهترین کار است: باید مدیریت و پرداخت هزینه پارک رانندگان توسط وسیله‌ای انجام شود که همیشه در دست همه هست، ازجمله: موبایل. این روزها در دست اغلب مردم تلفن‌های هوشمند دیده می‌شود که می‌توان بسیاری از کارها را به وسیله آنها انجام داد. کافی است متولیان شرکت کنترل ترافیک تهران با طراحی یک اپلیکیشن مخصوص مدیریت وضعیت محل‌های پارک ماشین در خیابان‌های تهران این کار را مدیریت کنند.
با این کار اصلا به نصب تعداد زیادی پارکومتر احتیاج نیست و بسیاری هزینه‌های دیگر هم حذف می‌شود. برای این روش کافی است به تمام محل‌های پارک یک شماره مخصوص داده شود. راننده برای پرداخت هزینه پارکینگ با موبایل خود فقط به نصب اپلیکیشن موردنظر نیاز دارد و کد پارکینگ و مبلغی را که می‌خواهد بپردازد وارد کرده و جای پارک خود را تعیین و هزینه آن را پرداخت می‌کند. با این کار راننده می‌تواند با خیال راحت به کارهایش برسد. علاوه بر این در صورت نیاز به تمدید مدت پارک ماشین خود نیز نیازی به حضور در کنار دستگاه پارکومتر نخواهد داشت. افراد می‌توانند از هر جایی که در آن حضور دارند آن را تمدید کنند. پلیس هم به راحتی با اتصال به مرکز، می‌تواند محل پارک‌های خالی و پر را رصد کرده و نیازی به حضور نیرو در تعداد زیاد در خیابان‌ها نخواهد داشت. این کار مزیت‌های بسیاری خواهد داشت و همچنین می‌توان با استفاده از آن اطلاعات مربوط به پارکینگ‌های پر و خالی را به راحتی بر روی اپلیکیشن موبایل‌های افراد نشان داد تا هر راننده در سریع‌ترین زمان ممکن، خود را به نزدیک‌ترین محل خالی پارک برساند و با این کار نیازی نخواهد بود که افراد کلی در خیابان‌ها بچرخند تا محل خالی برای پارک ماشین پیدا کنند.