اگر علاقه‌مند به دیدن آثار هنری هستید می‌توانید از گالری‌هایی که همچنان فعالیت خود را متوقف نکرده‌اند و مانند دیگر گالری‌ها به تعطیلات تابستانی نرفته‌اند، بازدید کنند. تعطیلات تابستانی آغاز شده و تا نیمه شهریور هم ادامه دارد. هنر دیجیتال
یکی از نمایشگاه‌های هفته دوم مرداد در گالری طراحان آزاد واقع در یوسف‌آباد، میدان سلماس، شماره ۵ است که از ۶ تا ۱۱ مرداد نمایشگاهی از آثار هنر دیجیتال را به نمایش می‌گذارد. هنر دیجیتال در مقایسه با دیگر شاخه‌های هنری مانند نقاشی و مجسمه عمر کوتاهی دارد و در ایران هم قدمتی به اندازه یک دهه. هنر دیجیتال جزو هنرهای معاصر محسوب می‌شود و به هنری گفته می‌شود که با ورود تکنولوژی‌های جدید دگرگونی‌هایی به‌وجود آورد و برای توصیف هنرمندی به‌کار می‌رود که از فناوری‌های دیجیتال در آثارش بهره می‌گیرد. با توجه به کم‌سابقه بودن این شیوه در ایران، تعداد نمایشگاه‌هایی که در این رشته برگزار می‌شوند، اندک است. بنابراین اگر تا به حال به تماشای آثار دیجیتال نرفته‌اید یا از جمله علاقه‌مندان هنرهای جدید هستید بهتر است این نمایشگاه را از دست ندهید. در این نمایشگاه که «خواب» نام دارد مجید آسیابی ۱۵ اثر دیجیتال برپایه عکس را به نمایش گذاشته است که همگی آنها دربردارنده مفهومی مشترک در مورد نقد به وضعیت موجود و نگاهی به شرایط اجتماعی هستند. آسیابی متولد ۱۳۶۵ است. او تا به حال در چند نمایشگاه انفرادی شرکت کرده و اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری طراحان آزاد برگزار می‌کند.
نقاشی گروهی
اگر دوستدار نقاشی هستید می‌توانید به یک نمایشگاه متنوع نقاشی که از 6 مرداد الی 14 شهریور در گالری سین به نشانی شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، شماره 16 برپا می‌شود، بروید و از نمایشگاه گروهی نقاشی دیدن کنید. در این نمایشگاه 16 اثر از عالمه باقریان، سوده باقری، الناز بندگی، ندا تولایی، مصطفی چوب تراز، سروش دبیری، فرزین صالحی، تهمینه طاهباز، امیر فاضلیان، نگار فدایی، نیلوفر فریدونی، سارا قنبری، پگاه لاری، نیلوفر لهراسبی، مینا محسنی و ندا مرادی در شیوه‌های مختلف مانند انتزاعی، فیگور، امپرسیونیست و مواد گوناگون به نمایش گذاشته می‌شود که انتخاب آثار از سوی مدیر گالری سین بوده است. تعدادی از این نقاشان مانند ندا تولایی، مصطفی چوب تراز و سروش دبیری از کسانی هستند که قبلا هم در این محل، نمایشگاه برگزار کرده‌اند و بقیه جزو هنرمندانی هستند که قرار است با این گالری کار کنند و آثارشان را به نمایش بگذارند. همه آنها جوان هستند و از هر نفر تنها یک تابلو روی دیوار می‌رود. اگر اثری به فروش رفت اثر دیگری از همان نقاش جایگزین تابلوی به فروش رفته روی دیوار می‌رود.