کارخانه بزرگ مواد غذایی در جوار پایتخت 15 میلیونی
*هوشیار اکبری مدیرعامل: سالنی به مساحت 6000 متر مربع با تاسیسات جانبی برای راه اندازی 4 خط تولید انواع ماکارونی با ظرفیت روزانه 200 تن و اشتغال جدید برای 250 نفر ایجاد شده است
طرح توسعه مجموعه تولیدی کارخانه آرد سفید اکبری و سیلوهای ذخیره گندم ۳۰۰ هزار تنی این مجموعه برای تولید ماکارونی رشته ای و فرمی با پیشرفت ۶۵ درصدی در این مجموعه در دست اجرا است. به گزارش خبرنگار ما،‌ مدیر این مجموعه در دیدار دکتر عربیان استاندار البرز و هیئت‌ همراه شامل مهندس علی حدادیان فرماندار ساوجبلاغ و مهندس محمدرضا مس‌فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز و سایر مسئولین استانی از این مجموعه تولیدی خواستار حمایت آنها شد و گفت: تسهیلات بانکی ( ارزی- ریالی) برای تکمیل و راه اندازی هرچه سریعتر طرح توسعه جدید با توجه به مهیا بودن مواد اولیه شامل سیلوهای ذخیره گندم و کارخانه تولید آرد و سایر امکانات برای تولید محصول جدید، موجب اشتغال زایی برای بیش از ۲۵۰ نفر می‌شود.
به گفته هوشیار اکبری مدیرعامل شرکت، مجموعه کارخانه آرد اکبری در ماههای اخیر برنامه‌ مدونی برای تولید محصولات جانبی مشتقات آرد از جمله تولید نسل جدید ماکارونی در دست اجرا دارد که ثبات بیشتری به فعالیت این واحد می‌دهد.
مجموعه آردسفید اکبری برای تحقق این هدف سالنی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع با تاسیسات جانبی برای ۴ خط تولید انواع ماکارونی روزانه به ظرفیت ۲۰۰ تن تاسیس نموده است.
این واحد تولیدی موانعی چون عدم دسترسی به منابع ارزی برای اجرای این برنامه دارد که برای عبور از این وضعیت احتیاج مبرم به مبلغ 8 میلیون و هشتصد هزار یورو تسهیلات ارزی است که باید اختصاص داده شود.
براساس این گزارش، با راه اندازی این طرح توسعه بزرگ با کمترین هزینه ارزی، علاوه بر ۱۵۰ نفر شاغلین فعلی، برای ۲۵۰ نفر دیگر اشتغال ایجاد می‌شود و تحقق این امر با توجه به پیشرفتی که پروژه طرح توسعه دارد در کوتاهترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود .
براساس اظهارات اکبری، این مجموعه همچنین می‌تواند با توجه به امکانات خط تولید، روزانه 500 تن آرد استاندارد برای مصرف کنندگان استان تهران و البرز عرضه کند. ضمن اینکه بزرگترین ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای تمام مکانیزه روز دنیا به ظرفیت موجود 200 هزار تنی با تمامی امکانات رفاهی و پارکینگ اختصاصی کامیونهای حمل گندم و آرد در این سیلوها انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: با راه اندازی طرح توسعه جدید و تولید و عرضه نسل جدید انواع ماکارونی، می‌توان ادعا کرد که یکی از موثرترین کارخانجات تولید مواد غذایی در جوار پایتخت ۱۵ میلیونی و استان بزرگ البرز ایجاد شده است.
اکبری همچنین در این دیدار خواستار توجه به مطالبات این واحد شد که در مقابل دکتر عربیان دستورات لازم برای بررسی این مطالبات را صادر کرد.