بازگشت به روزهای آرام دلار؟ - ۲ آذر ۹۱
بعد از اینکه روند صعودی نرخ ارز و سکه متوقف شد و قیمت‌ها رو به کاهش گذاشت، بازار توانست در خلال یکی دو هفته به تعادلی نسبی رسیده و خود را اندکی بازیابد. به دنبال این شرایط، نرخ دلار و یورو در بازار آزاد رو به کاهش گذاشته و به ندرت نوسانات صعودی را تجربه کرده است. براین اساس قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت، به کانال 2700 تومانی و یورو به کانال3500 تومانی رسید. اما سکه نیز از این روند جا نماند و به کاهش قیمت خود ادامه داد، تا جایی که رقم‌های کمتر از یک میلیون و 100 هزار تومان را به خود دید.
این در حالی بود که قیمت جهانی طلا در این مدت اندکی رو به افزایش داشت. هر گرم طلا نیز که در خلال هفته اخیر تا حدودی رو به کاهش گذاشته بود به نزدیک به ۱۱۲ هزار تومان (طلای ۱۸ عیار) رسید. فرارسیدن ایام محرم و کاهش تقاضا در بازار نیز بر تثبیت نسبی و روند نزولی قیمت طلا و سکه در بازار نیز بی‌تاثیر نبوده است؛ اما تعادل نسبی بازار ارز در خلال هفته‌های اخیر، مساله‌ای است که دولتمردان بخشی از آن را حاصل عملکرد مثبت مرکز مبادلات ارزی دانسته و معتقدند که این مرکز به روزهای امیدوارکننده خود نزدیک می‌شود.
در خلال هفته‌ای که گذشت، تیم اقتصادی دولت تصمیمات ارزی جدیدی نیز اتخاذ کرد که از آن جمله تامین ارز 20 گروه خدماتی از محل مرکز مبادلات بود تا برمبنای این امر دایره کالاهای مشمول دریافت ارز اندکی گسترده‌تر شود.