بهنوش بختیاری
بازیگر سیما و تلویزیون
اگر به دنبال کمی خلاقیت، فقط کمی خلاقیت و نوآوری در سینمای کمدی هستید.به شما پیشنهاد می‌کنم «خوابم میاد» رضا عطاران را از دست ندهید. داستان فیلم الهام گرفته شده از فیلم «پول‌ها رو بردار و فرار کن» ساخته وودی آلن است.

البته همان‌طور که حدس خواهید زد، داستان به طرز شگفت‌آوری ایرانیزه شده و بسیاری از موارد فیلم وودی آلن هم در این فیلم وجود ندارد! 10 دقیقه ابتدایی فیلم توفانی آغاز می‌شود و سیل شوخی‌های رنگارنگ بر سر تماشاگر خراب می‌شود.

این شوخی‌ها در کل بامزه هستند، اما احتمالا عده‌ای هم پیدا خواهند شد که به این شوخی‌ها رکیک بگویند! رضا عطاران (البته در مقام کارگردان) «خوابم میاد» را به دو بخش تقسیم کرده، اولی کمدی آشنایی که خودش در اجرای آن تسلط دارد و قسمت دوم هم یک درام نسبتا سیاه. اما نتوانسته توازن را میان این دو بخش به درستی ایجاد کند و منجر به ناهماهنگی نیمه اول و دوم فیلم شده است. در نیمه اول فیلم همانطور که اشاره کردم شاهد شوخی‌های مختلفی هستیم که به لطف حضور عطاران و اکبر عبدی (در نقش مادر عطاران!) واقعا جذاب هستند جنجال‌برانگیزترین بخش فیلم که تا قبل از ساخته شدن فیلم هم صحبت از آن شنیده می‌شد، حضور اکبر عبدی در نقش یک زن بود. اگر خاطرتان باشد عده‌ای سال‌ها پیش در فیلم «آدم برفی» هم نقش‌آفرینی مشابهی را تجربه کرده بود که منجر به وقوع اتفاقات مختلف برای فیلم شده بود. حالا بعد از سال‌ها بار دیگر ما شاهد حضور عبدی در یک نقش زنانه دیگر هستیم که اینبار هم با قدرت به اجرا درآمده است. اکبر عبدی بازی فوق‌العاده‌ای در نقش مادر از خود ارائه کرده و اینجاست که می‌توان فرق نسل بازیگران گذشته را با امروز درک کرد!