مترجم: مریم رضایی
افرادی که در زندگی خود به دیگران نیاز دارند، خوشبخت ترین مردم جهان هستند. اما بقیه چطور؟ همه آدم‌ها اجتماعی نیستند و معاشرتی بودن یا نبودن یک فرد، می‌تواند حتی در شغلی که دارد تاثیر بگذارد.

افراد برون‌گرا، گزینه‌های شغلی زیادی دارند که می‌توانند در آن روابط اجتماعی خود را حفظ کنند. فروشندگی، مدیریت، مربیگری و بسیاری مشاغل از این دست، نیازمند تعامل مداوم با دیگران است. از طرف دیگر، افراد درون گرا و خویشتن دار بهتر است به دنبال مشاغلی باشند که با ویژگی‌های آنها به عنوان افرادی منزوی مطابقت داشته باشد. مشاغلی در حوزه‌های تحقیق و پژوهش، کارهای خلاقانه و تحلیل‌های مالی بیشتر مناسب علاقه‌مندان به تنهایی است.




مشاغل تحقیقی و پژوهشی
محققان و تحلیل‌گران وقت زیادی را در تنهایی خود صرف بررسی منابع اطلاعاتی و جست‌وجوی داده‌ها می‌کنند.
• جانور شناسی
وقتی تنها موجوداتی که در طول یک روز کاری با آن سر و‌ کار دارید، حیوانات باشند، از گپ زدن و صحبت کردن خبری نیست. جانورشناسی برای افراد منزوی که به موجودات زنده، غیر از انسان‌ها، علاقه دارند و تنها به بررسی رفتار حیوانات و حیات وحش در تحقیقات خود می‌پردازند، بسیار ایده‌آل است.


• متخصص بیوشیمی
زیست شیمیدانان، مواد شیمیایی را در موجودات زنده مورد بررسی قرار می‌دهند و در درمان بیماری‌ها نقشی بسزا دارند. زیست شیمیدانان در محیط کارشان به تنهایی کار نمی‌کنند. اما ماهیت تحقیقی بودن کار آنها طوری نیست که بتوانند خیلی با دیگران در تعامل باشند.
• مهندسی زمین‌شناسی
مهندسان زمین‌شناس با بررسی‌های دقیق زمین سنجی، مکان‌های ایمن را برای استخراج مواد معدنی از زمین مشخص می‌کنند. شغل آنها احتیاجی به همکاری و تعامل با دیگران ندارد.
• ستاره شناسی
بر خلاف عقیده عمومی، ستاره شناسان امروزی وقت خود را خیلی صرف رصد کردن‌های گروهی از تلسکوپ نمی‌کنند. در سال‌های اخیر آنها از تکنولوژی عکاسی‌های دقیق استفاده می‌کنند و بیشتر وقت خود را در تنهایی به تحلیل داده‌های این عکس‌ها اختصاص می‌دهند.
مشاغل خلاقانه
خیلی از افرادی که کارهای خلاقانه دارند، دوست دارند در انزوا کار کنند. حوزه‌هایی مانند طراحی گرافیک، هنرهای تصویری و موسیقی از جمله آنها هستند. افراد خلاق، در اوقات تنهایی خود به ایده‌ها و مفاهیم جدید فکر می‌کنند.
• طراحی نرم افزار
طراحی نرم افزار یک کسب‌و‌کار خانگی است. همه چیزی که به آن نیاز دارید یک محیط کار آرام و یک کامپیوتر مجهز به اینترنت است. با این امکانات می‌توانید در آرامش و به تنهایی کارهای بزرگی انجام دهید و به طراحی برنامه‌های کاربردی (application) یا نرم افزارهای سیستم بپردازید.


• طراحی گرافیک
گرافیست‌ها نیز اغلب تنها کار می‌کنند. برخی از آنها به صورت تمام وقت برای یک شرکت کار می‌کنند که در این صورت باید در کار روزانه با دیگران در تعامل باشند، اما خیلی از آنها قرارداد می‌بندند و پروژه‌هایی از جمله طراحی وب سایت و طراحی آگهی‌های آنلاین یا پرینتی در هر مکانی انجام می‌دهند.
• نویسندگی
نویسنده ها، به خصوص نویسنده‌های آزاد و مستقل، کلا به تنهایی کار می‌کنند. نویسنده‌های آزاد هر زمان که بخواهند، حجم کاری خود را کم و زیاد می‌کنند. همچنین مکان کاری آنها می‌تواند هر جایی باشد: خانه، یک دفتر شخصی، کافی شاپ یا هر جای دیگری که بتوانند لپ تاپ یا حتی یک کاغذ و خودکار با خود ببرند، البته نویسنده‌ها فقط رمان و داستان نمی‌نویسند. نوشتن متن‌های بازاریابی برای وب سایت ها، پوسترها و آگهی‌ها نیز از جمله کارهای نویسنده‌ها است. نویسنده‌های فنی نیز دفترچه‌های راهنما یا متن‌های آموزشی می‌نویسند.

مشاغل خدمات مالی
بسیاری از مشاوران مالی وقت زیادی روی اسناد مالی می‌گذرانند تا بهترین خدمات، سرمایه گذاری‌ها یا تصمیمات مالیاتی را تشخیص دهند. مشاغل دیگری مانند تحلیل گران مالی، مدیران سرمایه‌گذاری و آمارگرها نیز اوقات زیادی را در تنهایی خود با اعداد و ارقام و نسبت‌ها می‌گذرانند. حسابرسی نیز از جمله این مشاغل است. تصویر یک شخصیت عبوس که وصولی‌های ۷ سال گذشته شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود دفاتر ثبتی شما درست و قانونی هستند، تشویش برانگیز است. به هر حال، ماهیت عملکرد انفرادی این شغل، آن را برای افراد منزوی ایده‌آل می‌کند.
منابع: www.cnbc.com
www.ehow.com