سرباز منطقه‌ای است که از جنوب به چابهار و نیکشهر و از شمال به ایرانشهر و از شرق به پاکستان محدود می‌شود. منطقه‌ای سرسبز که در خشکی کویر پوشیده از خرما و موز و انار و انبه است. رود سرباز زیستگاه گونه‌ای منحصربه‌فرد است که به عنوان دایناسور زنده شناخته می‌شود. این تمساح‌ها در برکه‌های راسک، باهوکلات، و باتلاق‌های دلگان و کلانی زندگی می‌کنند. با راهنمایی بومیان منطقه، می‌توانید این موجودات بزرگ اما خجالتی را در زیستگاه اصلی و زندگی طبیعی خود ببینید.
شهر قلعه‌ها
تاریخ ایرانشهر و قدمت سکونتگاه‌ها در این منطقه باعث شده است تا از هر دوره تاریخی آثاری در این شهر به یادگار مانده باشد. بی‌مناسبت نیست اگر ایرانشهر را شهر قلعه‌ها بنامیم. قلعه ناصری، قلعه چهل دختر، قلعه اسپیدژ، قلعه دوست محمدخان، قلعه پیپ، قلعه سرباز، قلعه سعیدآباد، قلعه هریدوک، قلعه بمپور و... گویی قلعه‌های سر بر آورده در گوشه و کنار این منطقه هر کدام حکایتی از زندگی در خطه‌ای پر فراز و نشیب، سخت و در عین حال زیبا و زنده دارند.
چشمه‌های آب گرم
از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه ایرانشهر چشمه‌های آب معدنی و آب گرم این ناحیه است. ناحیه بزمان در 90 کیلومتری ایرانشهر نقطه ثقل اجتماع این چشمه‌ها محسوب می‌شود. چشمه آب گرم کنتی در شمال غربی ایرانشهر، چشمه تنگ در بزمان، چشمه هودیان مسیر بزمان به دلگان، چشمه مکسان در مسیر مکسان، چشمه تشت در بزمان، چشمه جمشید در مسیر کلاته جمشید، چشمه اسپیدز در مسیر روستای اسپیدز، چشمه پای کوه سرخ و چشمه پوزه دباغ و دیگر چشمه‌های آبگرمی که در این منطقه پراکنده شده‌اند.
نیکشهر
نیکشهر در 135 کیلومتری چابهار قرار گرفته است. برخلاف آنچه تصور می‌شود این منطقه نه‌تنها خشک و کویری نیست، بلکه طبیعت از جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌رود.
تنگ سرحه، منطقه آبند، بلپیر، تنگه فنوج، شمالمال و گرگان از مناطق گردشگری این شهرستان به شمار می‌روند. باغات مرکبات، شالیزارهای پلکانی در مجاورت رودها، چشمه‌های آبگرم، گونه‌های منحصر به فرد گیاهی مانند انجیر معابد، طبیعتی زیبا و فرح‌بخش را گرد آورده است.