ندا لهردی: ذهن زیبا جایی‌ است برای معرفی آنهایی که به قول استیو جابز نقطه‌ای از خودشان در دنیای تکنولوژی به جا گذاشته‌اند؛ نقطه‌ای که تاثیرش در زندگی روزمره اغلب ما هم احساس می‌شود. به این ترتیب از حالا می‌توانید داستان زندگی، رشد، موفقیت و شکست‌های بزرگ‌ترین و موفق‌ترین فعالان عرصه تکنولوژی را در این صفحه دنبال کنید. سال 1956 مارگارت کاشینگ وایتمن در روز چهارم ماه آگوست در لانگ آیلند نیویورک و در یک خانواده تحصیلکرده و بزرگ به دنیا آمد.
سال ۱۹۷۴ به عنوان یکی از بهترین دانش‌آموزان دبیرستان کولد اسپرینگ هاربور، توانست این دوره را در طول سه سال تمام کند. بعد از آن مگ به خاطر علاقه‌اش به پزشکی وارد دانشگاه پرینکتون شد و رشته ریاضی و علوم را انتخاب کرد.
سال 1977 او حالا فارغ‌التحصیل برجسته رشته اقتصاد بود. بازاریابی برای یک مجله و کسب درآمد از طریق آن باعث شد نظرش درباره ادامه رشته ریاضی و علوم تغییر کند. مگ وارد راه جدیدی شده بود.
سال ۱۹۷۹ مگ توانست مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی‌اش را از مدرسه تجارت دانشگاه هاروارد بگیرد. دوره کاری مگ بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش و با کار در شرکت Procter & Gamble به عنوان مدیر برند آغاز شد. مدتی بعد به عنوان مشاور در شرکت Bain & Company استخدام شد.
سال 1980 با گریفیت هارش یکی از جراحان اعصاب مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد ازدواج کرد. آنها بعدها صاحب دو پسر شدند.
سال ۱۹۸۹ به عنوان معاون بخش برنامه‌ریزی استراتژیک وارد کمپانی بزرگ والت دیزنی شد.
سال 1991 در شرکت Stride Rite Corporation استخدام شد.
سال ۱۹۹۵ کارش را در شرکت Florists' Transworld Delivery به عنوان رییس و مدیر عامل شروع کرد.
سال 1997 مگ حالا مدیر ارشد یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات سرگرمی برای کودکان بود و مسوولیت بازاریابی جهانی این شرکت را به عهده داشت.
سال ۱۹۹۸ همراه با خانواده‌اش در ماه مارس به منطقه آترتون در کالیفرنیا نقل مکان کرد و همان جا ماند. در همین ماه بود که کارش را به عنوان مدیرعامل در بزرگ‌ترین حراجی اینترنتی جهان یعنی eBay شروع کرد.
سال 2005 در ماه سپتامبر eBay شرکت Skype را با قیمت 1/4 میلیارد دلار خرید. اما Skype را در سال 2009 با قیمت 75/2 میلیارد دلار فروخت. در نهایت مالکیت Skype در سال 2011 با قیمت 5/8 میلیارد دلار به مایکروسافت رسید.
سال ۲۰۰۶ در بیست و یکم ماه دسامبر با همکاری همسرش بنیاد خیریه‌ای را راه‌اندازی کرد و برای شروع کار سیصد هزار سهم از سهام شرکت eBay را که ارزشی برابر ۴/۹ میلیون دلار داشت به این بنیاد هدیه کرد. بعد از یک سال میزان سرمایه این بنیاد به ۴۶ میلیون دلار رسید.
سال 2007 کار ساخت و تاسیس کالج محلی وایتمن در دانشگاه پرینکتون با هزینه 30 میلیون دلاری مگ به پایان رسید. در ماه نوامبر از سمتش در eBay کناره‌گیری کرد و به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره آن باقی ماند تا به مدیرعامل جدید مشاوره‌های لازم را بدهد. در این زمان eBay درآمدی تا دو برابر بیشتر از زمان ورود مگ داشت.
سال ۲۰۱۰ در ماه فوریه مگ وایتمن اعلام کرد که در انتخابات فرماندار کالیفرنیا کاندید خواهد شد. او بیشتر هزینه‌های تبلیغاتش را خودش به عهده گرفت. هر چند او این رقابت را به جری براون باخت، اما عنوان چهارمین ساکن ثروتمند کالیفرنیا را گرفت. او در نیمه سال هم یک تلویزیون تبلیغاتی اسپانیولی زبان را برای فعالیت در طول بازی‌های فوتبال جام جهانی راه‌اندازی کرد.
سال 2011 در ماه ژانویه به اعضای هیات مدیره شرکت HP ملحق شد و بالاخره در بیست و دوم ماه سپتامبر به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. در ماه مارس هم به عنوان مشاور ویژه قراردادی را به صورت نیمه وقت با شرکت سرمایه‌گذاری Kleiner Perkins Caufield & Byers امضا کرد.