مستاجرهای میلیونر! بشتابید - ۳۰ شهریور ۹۱
فرید قدیری
دبیر گروه مسکن
دولت بعد از سه سال صرف وقت برای ساخت 2.000.000 مسکن‌مهر در کشور، تصمیم اخیرش برای ساخت 20000 آپارتمان مسکونی ارزان‌قیمت در داخل شهر تهران را اول این هفته با انتشار یک فراخوان در پایتخت عملیاتی کرد. عنوان طرح جدید پیش‌تر «مسکن‌ویژه» بود که حالا به «مسکن‌تهران» تغییر نام داده است. شرایط به این گونه است که متقاضیان باید ابتدا 20 میلیون در حسابی در بانک‌مسکن واریز کنند و منتظر بمانند تا دولت شرایط آنها را تایید کند. بعد از سه ماه، باید 4 بار دیگر در 4 فصل پی‌درپی، هر بار 20 میلیون دیگر پرداخت کنند طوری که کلید واحدها در ازای پرداخت حدود 100 میلیون نقد بعد از یک سال، تحویلشان شود و آن وقت، حدود 100 میلیون تومان نیز در 10سال برایشان تقسیط می‌شود.
در دو روز اول ثبت‌نام «مسکن‌تهران» بیش از ۵۰۰ نفر برای فاز اول این طرح که ۴۵۰۰ واحد در تهرانسر است، ثبت‌نام و مبالغ اولیه را پرداخت کردند.
حالا نسبت به استقبال گسترده از آن، شک و شبهه‌هایی وجود دارد. از جمله اینکه گفته می‌شود متقاضیان بالقوه مسکن قدرت رساندن توانشان به مرحله بالفعل از طریق تامین 80 میلیون تومان در یک سال را ندارند.
با این حال گفته می‌شود موج اصلی ثبت‌نام برای «مسکن‌تهران» از هفته آینده شروع می‌شود و در هفته اول، عمده تمرکز متقاضیان روی تامین پول و مطالعه شرایط طرح صرف شده است!