آدیداس، خرده فروش آلمانی در زمینه ابزارهای ورزشی، شبکه‌های در هم تنیده و دروازه مانند را برای جدا کردن محیط‌های کاری به کار برده است و دیوارهای حفره مانند را به کار گرفته است تا حس مفید و کاربردی بودن را به فضا القا کند.

یکی از انگاره‌های اصلی آدیداس، این خرده فروش ورزشی مستقر در آلمان، ایده «تیم» بوده است. بنابراین، معماران شرکت کینزو با در نظر گرفتن این انگاره، یک سیستم بی‌نظیر تفکیک یافته از لوازم اداری و ادارات داخلی را طراحی کردند تا به معنای واقعی کلمه به حس همکاری کمک کند.


کریس میدلتون، یکی از طراحان کینزو می‌گوید: «همه اجزا کاربردی هستند و از لحاظ زیبایی شناسی به گونه ای طراحی شده اند که با یکدیگر و در کنار یکدیگر کار کنند: لوازمی که همچون یک تیم عمل می‌کنند.». او اضافه می‌کند: «با اطلاع از این موضوع که طراحان آدیداس، توسعه‌دهندگان محصول، استراتژیست‌های بازاریابی و توزیع با یکدیگر در تیم‌های مختلف همکاری دارند، ما سیستمی را خلق کرده‌ایم که می‌تواند همه محصولات ضروری و مواد لازم برای کار را در خود جای دهد.


می‌توان به راحتی گفت که تنها راه داشتن یک «محیط کار حقیقتا جالب و به یادماندنی»، آن است که از پشتوانه یک شرکت عظیم پرتوان بهره ببرید. البته با اینکه این موضوع حداقل تا حدی درست است ــ و در این مورد بهترین شرکت‌های معماری از مزیت نسبی برخوردارند ــ برای آنکه محیط کار شما برند و طرز فکر شما را منعکس کند کارهای کمی باید انجام دهید و بسیاری از شرکت‌ها از پس این کارهای کم بر می‌آیند.


برای مثال، طراحان فضای کاری آدیداس از شبکه‌های دروازه مانند برای جداسازی فضاها استفاده می‌کنند، که اشاره‌ای هوشمندانه به برند فوتبال شرکت دارد. دیوارهای مشبک نیز به فضا حسی ورزشی و عمل‌گرایانه می‌دهد. بنابراین کلید واقعی یک محیط کار به یادماندنی نه پول که خلاقیت است.