خواب بد خانواده‌ای که شاید نپاشد
از منوچهرهادی به‌تازگی فیلم «خواب بد» وارد شبکه نمایش خانگی شده است، با او درباره نحوه ساخت و چگونگی رسیدن به داستان خواب بد گفت‌وگوی کوتاهی کرده‌ایم... آقای هادی در مورد نحوه ساخته شدن فیلم «خواب بد» توضیح می‌دهید؟
به‌تازگی تله فیلمی که دو سال پیش ساخته بودم، با عنوان «خواب بد» با بازی لیلا اوتادی و امیرآقایی وارد شبکه سینمای خانگی شده است. این تله که برای گروه فیلم و سریال شبکه ۱ تولید شده بود در زمان خودش با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. بعد از مدتی پیمان عباسی نویسنده فیلمنامه «خواب بد» به من گفت می‌خواهد فیلم را وارد شبکه نمایش خانگی کند و من هم طبعا از این پیشنهاد استقبال کردم و اتفاقا پخش آن در شبکه نمایش خانگی با پخش فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» همزمان شد.
موضوع این فیلم چیست؟
این فیلم مضمونی کاملا اجتماعی-خانوادگی دارد و برای خانواده‌هایی که فکر می‌کنند دچار اختلافات شدید و عمیق با یکدیگر شده‌اند بسیار آموزنده است. داستان یک زوج جوان در آستانه طلاق را روایت می‌کند. این فیلم به زندگی پوریا و سحر می‌پردازد که در بحران طلاق دختر کوچک خود را در آستانه قربانی شدن می‌بینند و با ورود پرستار مهربان به خانه آنها همه معادلات به هم می‌ریزد… ماجرای اختلافات زن و شوهری است که به جاهای باریک می‌کشد و زن داستان که ایفاگر نقشش خانم لیلا اوتادی بود، برای سفر کاری راهی چین می‌شود و مرد در طول سفر طولانی همسرش با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود و متوجه کمبودهای شدید عاطفی می‌شود و همین فاصله باعث برگشتن دوباره آنها به زندگی‌شان می‌شود.
فیلم «خواب بد» را در ژانر اجتماعی قرار می‌دهید؟
مجوز اصلی فیلم «خواب بد» بنیان خانواده است و وابستگی زن و شوهر از نظر روحی را به هم نشان می‌دهد و می‌تواند برای مخاطب آموزنده هم باشد.
چقدر به نظرتان خواب بد می‌تواند جزو فیلم‌های خوب این روزهای شبکه نمایش باشد؟
من حدود ۱۹ تله فیلم ساخته‌ام و فکر می‌کنم از نظر کیفیت «خواب بد» برایم در سطح ۳ تله فیلم درجه یکی که ساخته باشم قرار می‌گیرد. تکنیک این فیلم را بسیار دوست دارم.
نحوه انتخاب بازیگران و عوامل چگونه بود؟
برای انتخاب دو نقش اصلی خواب بد به دنبال کسانی می‌گشتم که توانایی فیزیکی و روحی ایفای این نقش را داشته باشند و بعد از مدتی به امیرآقایی و لیلا اوتادی رسیدم. مجموعه عوامل خواب بد بسیار حرفه‌ای بودند و به‌عنوان مثال فیلمبرداری کار به عهده هومن بهمنش بود. به نظرم «خواب بد» بهترین فیلمنامه‌ای است که پیمان عباسی تا امروز نوشته و از طرفی تمام کسانی که تا به حال فیلم را دیده‌اند از آن راضی بودند و من واکنش‌های خوبی از بینندگان گرفته‌ام. فکر می‌کنم خواب بد می‌تواند اوقات فراغت خوشی را برای آخر هفته شما رقم بزند.