مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره شمسه در ۱۲ رشته به صورت تخصصی برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه جشنواره شمسه در سه بخش آیینی، فرهنگی و هنری بهار امسال برگزار می‌شود.
عبادالله رمضانی پیرامون وضعیت برگزاری جشنواره شمسه با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین دوره جشنواره شمسه در ۸ رشته برپا شد و به دنبال استقبال شهروندان از این جشنواره، در سال گذشته این مسابقات در ۱۲ رشته برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره شمسه مبنای تحولات در شهرداری است و برگزاری آن از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری است که با تحقق اهداف این جشنواره می‌توان به تغییرات کلانی در بسیاری از مناطق دست یافت.
او تصریح کرد: جشنواره شمسه با تاکید بر تغییر نگاه مدیریت شهری و تمرکز زدایی از آن همراه با شناخت سرمایه‌های اجتماعی و توانمندی‌های محله‌های تهران مبنای تحولات در شهرداری به شمار می‌رود.
رمضانی با اشاره به اینکه این جشنواره اطلاعات کالبدی و فرهنگی مناطق و محلات را باز‌شناسی و هویت اجتماعی شهروندان را تقویت می‌کند، گفت: نقش مدیران فرهنگی مناطق در پیشبرد امور کلیدی حائز اهمیت است.
مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران افزود: سال گذشته جشنواره شمسه در ۱۲ رشته در سطح ۳۷۴ محله شهر تهران برگزار شد و دبیرخانه‌های تخصصی آن نیز تجهیز شد.
او با اشاره به اینکه نظارت دوره‌ای بر اجرای جشنواره شمسه در محلات صورت می‌گیرد، افزود: در اسفند ماه سال گذشته اختتامیه‌های تخصصی جشنواره شمسه در سه بخش آیینی، فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران به انجام رسید و اختتامیه نهایی در بهار امسال به انجام می‌رسد و از نفرات بر‌تر شهر تهران در سطح مناطق ۲۲ گانه تجلیل به عمل می‌آید.