مهدیس فرقانی
این روزها تبلیغاتی که از سوی برخی از خوابگاه‌ها یا اقامتگاه‌ها به منظور جذب دانشجویان صورت می‌گیرد، دست کمی از نحوه معرفی برخی از واحدهای مسکونی لوکس ندارد ! در حال حاضر کیفیت برخی از خوابگاه‌ها و همچنین اقامتگاه‌ها تا اندازه ای رشد یافته است که به نقل از صاحبان‌شان با هتل‌های چند ستاره مورد مقایسه قرار می‌گیرند.
شواهد در بازار اجاره اتاق‌های دانشجویی در قالب خوابگاه نشان می‌دهد که اکنون نزدیکی به ایستگاه ‌مترو و خطوط BRT از پیش پا افتاده‌ترین امکانات محسوب می‌شوند.
یک اقامتگاه دانشجویی در خیابان گیشا که تنها پاسخگوی متقاضیان آقا است، در فایل آگهی خود برای جلب نظر اظهار کرده است: اقامتگاه مذکور منتخب سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در همایش سالانه است. در ادامه به متقاضیان تاکید شده است: خوب پذیرایی و تغذیه می‌شوید، امکانات عالی خواهید داشت، ورزشکار می‌شوید و گویی در هتل زندگی می‌کنید. اجاره اتاق‌های 10 تخته این خوابگاه به صورت 100 هزار تومان ودیعه و 200 هزار تومان اجاره ماهانه است. از طرف دیگر اجاره بهای ماهانه اتاق‌های 2 تخته ، 300 هزار تومان به همراه 100 هزار تومان ودیعه واتاق‌های 4 تخته هم اجاره هر ماه شان 250 هزار تومان به علاوه 100 هزار تومان ودیعه در نظر گرفته شده است.