۱ اگر کیفی می‌خواهید که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید و می‌خواهید با همه لباس‌های شما- صرف نظر از رنگ شان- هماهنگ شود، بهترین کار، انتخاب رنگ خنثی است. ۲ اگر شما لباس‌های چند رنگ یا لباسی با بافت‌های رنگی گوناگون می‌پوشید، باید یک کیف تک رنگ خنثی انتخاب کنید تا توجه دیگران به لباس شما جلب بشود.
۳ اگر شما به پوشیدن لباس‌های مشکی و قهوه‌ای علاقه دارید، در این صورت باید کیف‌هایی را بخرید که رنگی است یا تکه‌های رنگی دارد. یک کیف آبی، زرد یا قرمز بخرید که با بیشتر لباس‌های شما هماهنگ است.
۴ اگر شما قد بلند هستید، سایز کیف چندان مهم نیست و می‌توانید هر نوع کیفی را که دوست دارید، انتخاب کنید. کیفی را بخرید که واقعا مناسب شما است. به طول بند کیف و تعداد دسته‌های کیف توجه کنید.
۵ اگر ریز اندام هستید، باید کمی هوشیار باشید. کیفی که انتخاب می‌کنید، باید خیلی بزرگ نباشد. علاوه بر این سایز کیف بستگی دارد که چه چیزی می‌خواهید در کیف خود حمل کنید.
۶ شکل اندام خود را تعیین کنید و ضعف اندام خود را بشناسید. برای ایجاد تعادل اندام تان با یک کیف مناسب، شما باید از شکل و سایز اندام خود و ظاهر کلی تان آگاه باشید. کیفی را انتخاب کنید که مناسب شکل ظاهری شما باشد.
۷ اگر بسیار بلند و لاغر اندام هستید، یک کیف سایز بزرگ برای شما مناسب است. اگر درشت اندام و سنگین وزن هستید، از این نوع کیف‌ها خودداری کنید.
۸ کیف‌های بزرگ، قلنبه و حجیم، بیشتر برای دخترانی مناسب است که وسایل زیادی لازم دارند. دخترهای نوجوان معمولا کیف‌های بزرگ حمل می‌کنند.