بازی"دومینو" در صنعت لبنیات و بستنی!
ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید لبنی در کشور که با بهره گیری از ماشین‌آلات و تکنولوژی روز صنعت لبنیات و بستنی، برای "برندسازی"و حضور موثر در بازار برنامه ریزی شده اند، هم اکنون با نمادی به عنوان" دومینو" متجلی شده است.

شرکت تولیدی " دومینو" علی‌رغم یک پیشینه ۲۰ ساله با نام و برند دیگر، فعالیت مستقلی نداشت تا اینکه از اوائل سال جاری با اعلام موجودیت خود تحت نام " دومینو" پا به عرصه صنعت شیر و لبنیات و بستنی استان تهران گذاشت، به طوریکه در ۹ ماهه اخیر علیرغم عدم بهره برداری رسمی، با حضور پررنگ خود در تمام سطوح تبلیغاتی شهر تهران و سایر استانهای بزرگ و به موازات آن عرضه محصولات مطابق ذائقه مشتریان به سایر بازارهای کشور، توانست به سرعت به یک "برند" نوظهور و معتبر در این صنعت تبدیل شود و جایگاه قابل تاملی برای خود ایجاد کند.
تاسیسات شرکت لبنیات و بستنی"دومینو" در حال حاضر در زمینی به مساحت 18 هکتار شامل 12 هزار متر مربع فضای تولید و 6 هزار متر تصفیه خانه در ناحیه شاه تره بخش چهاردانگه شهرستان اسلام شهر احداث شده است.
فرامرز پایداری مدیرعامل شرکت دومینو و پیشکسوت صنعت لبنی و بستنی کشور که تا حدود یکسال پیش سهامدار عمده شرکت لبنیات و بستنی میهن و هم خانواده این شرکت تلقی می‌شد، در اولین دیدار یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیئت همراه از شرکت دومینو، با بیان بیش از یکصد میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شرکت و تلاش عظیم خانواده پایداری در صنعت شیر و لبنیات کشور، دلایل ایجاد و راه اندازی "دومینو" را تشریح کرد و آینده صنعت کشور در این بخش را تنها با رقابتی کردن محصولات تولیدی این صنعت و بکارگیری ماشین آلات جدید و مدرن قابل پیشرفت و امیدوارکننده دانست.
شرکت"دومینو" که به معنای پیشرو و جلودار شناخته می‌شود در واقع با همین هدف شکل گرفت و موجودیت پیدا کرد که با طرح‌ها و محصولات نو و ساختار مدرن، بازار این صنعت را رونق بخشد. هرچند به گفته پایداری، هنوز ما در اول راه است و تجربه یکسال گذشته برای پیش قراول شدن در صنعت بزرگ شیر و لبنیات کشور کافی نیست.
این شرکت، با وجود نوپا بودن کارنامه اشتغال بالائی دارد، به طوریکه هم اکنون ۱۳۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند. در عین حال دومینو روزانه ۱۰۰ تن شیرخام دریافت می‌کند که این مقدار جدا از سهمیه مصرفی شیر خشک موجود در شرکت است.
محصولات "دومینو" در حال حاضر عمدتا شیر استرلیزه مدت دار، شیر پاستوریزه و خط تولید انواع بستنی و مشتقات دیگر از جمله شیرکاکائو می‌باشد که مقرر است محصولات جدیدی در آینده به این تعداد اضافه شود.
به گفته پایداری، این شرکت در سال اول حضور در بازار شیر و لبنیات و بستنی استان تهران و کشور پیشرفت و استقبال خوبی را شاهد بوده که مایه دلگرمی است. به همین دلیل، شرکت دومینو در نظر دارد در آینده نزدیک محصولات جدید را به بازار عرضه کند که البته عمده این سرمایه گذاری روی شیرهای استریل و تولید بستنی‌ها ی جدید در شروع سال آینده است.
سیستم توزیع و حمل و نقل" دومینو" با 250 دستگاه ماشین‌ها ی سردخانه‌دار بسیار فعال است و کلیه محصولات خود را تا درب بیش از 10 هزار مغازه مشتریان شرکت در سطح شهر تهران توزیع می‌کند. همچنین این شرکت که در شروع کار روزانه 30 تن محصول به بازار عرضه می‌کرد در حال حاضر این رقم را به روزی 100 تن افزایش داده و تلاش دارد این روند افزایش را با نگاه به آینده همچنان پیگیری کند. هرچند در روزهای اخیر و به دلایل متعدد و منجمله مشکلات ارزی و پائین آمدن درآمد خانوارها مصرف شیر و استقبال از محصولات لبنی تا حدی کاهش یافته اما پیش بینی می‌شود این وضعیت موقتی باشد.
"دومینو" با این وجود از تحقیق و نوآوری در تولید و عرضه محصولات جدید غافل نیست و علاوه بر دارا بودن آزمایشگاه مجهز و بخش R&D از ۲ سردخانه ۵ هزار تنی هم برخوردار است که به عنوان پشتوانه تولیدات، شرکت ذخیره سازی مناسبی در حاشیه شهر تهران ایجاد کرده است ، ضمن اینکه استقبال از صادرات محصولات دومینو به کشورهای عراق و کویت موقعیت مناسبی برای این شرکت ایجاد کرده که صادرات به بازارهای دیگر کشورهای همجوار را پیگیری کند.
به گزارش خبرنگار ما، صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازدید 2 ساعته خود از خط تولید شرکت "دومینو" ضمن آرزوی موفقیت برای این برند جدید که با استقبال مصرف‌کنندگان داخل و خارج کشور مواجه شده است اظهار امیدواری کرد که انشاء‌اله در دهه مبارک فجر امسال با حضور مقامات ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استان تهران مراسم افتتاحیه رسمی شرکت "دومینو" به پاس حضور موثر این برند جدید در بازار شیر و لبنیات استان تهران برگزار شود.

* فرامرز پایداری مدیرعامل: این شرکت با تولید و عرضه روزانه 100 تن انواع شیر و بستنی به بازار، نگاه به بازارهای آینده را هم هدف قرار داده است
*حضور" دومینو" با 1300 نفر نیرو در بازار لبنیات و بستنی استان تهران و کشور به منظور رقابتی کردن محصولات مشابه و ایجاد اشتغال بالا در این صنعت می‌باشد