بازیگران حاضــــــــــــر در جشنواره‌ - ۵ بهمن ۹۱
رویا افشار فعال‌ترین هنرمند حاضر در این دوره از جشنواره است. افشار با بازی در دو نمایش «پوتین‌های عمو بابا»، به کارگردانی شهرام کرمی و «درخشش در ساعت مقرر» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی جزو بازیگران پرکار جشنواره است. او به جز اینها، ‌نمایش «هیچ کس» را نوشته و کارگردانی می‌کند. رویا نونهالی هم دیگر بازیگر پرکار این دوره از جشنواره است. او امسال در دو نمایش «طعم آلوی جنگلی» به کارگردانی نوشین تبریزی و «مثل آب برای شکلات» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی به ایفای نقش می‌پردازد.
بهرام شاه‌محمدلو با بازی در نمایش «نیلوفر مرداب» به کارگردانی برکه فروتن دوباره در جشنواره تئاتر فجر دارد. مریم بوبانی هم دیگر بازیگری است که بعد از سال‌ها با بازی در نمایش «طعم آلوی جنگلی» به کارگردانی نوشین تبریزی، میهمان جشنواره تئاتر فجر است.
دانیال حکیمی که در این سال‌ها بیشتر تماشاگر تئاتر بوده، در نمایش «پلکان» به کارگردانی هادی مرزبان به ایفای نقش می‌پردازد تا با بازی در این نمایش حضور دوباره‌ای در تئاتر داشته باشد.
بابک حمیدیان با بازی در نمایش «ویتسک» رضا ثروتی هم بازیگری است که حضورش برای مخاطبان جالب است، اما اتفاقی برای حمیدیان افتاد که باعث شد پای حمیدیان بشکند و از اجرای نمایش باز بماند. در زمان اجرای این اثر کارگردان نمایش به جای حمیدیان روی صحنه حاضر شد.
صابر ابر به عنوان بازیگر نمایش «ننه دلاور بیرون پشت در»، به کارگردانی سجاد افشاریان بازیگر شاخصی است که می‌تواند مخاطبان زیادی را به تماشای این نمایش ترغیب کند.
هانیه توسلی و حبیب رضایی هم پس از سال‌ها با بازی در نمایش «قرار» به کارگردانی سیامک احصایی، به رونق جشنواره کمک کرده‌اند.
لعیا زنگنه همان بازیگری است که سال‌ها پیش با بازی در سریال «در پناه تو» به چهره‌ای مشهور تبدیل شد. او هم امسال جزو حاضران در جشنواره است که در این سال‌ها فعالیتی در تئاتر نداشته و حالا با نمایش «شب بخیر کوچولو» به کارگردانی فرشاد منظوفی‌نیا به ایفای نقش می‌پردازد.
همایون ارشادی بازیگری است که در سینما طرفدران خاص خودش را دارد. ارشادی با بازی در نمایش «سیزده» به کارگردانی روزبه سجادی حسینی، اولین حضورش را در روی صحنه تئاتر تجربه می‌کند. او را هم باید از چهره‌هایی دانست که حضورش در هر نمایشی باعث می‌شود مخاطبان به تماشای نمایش ترغیب شوند.
علی نصیریان را شاید باید شاخص‌ترین بازیگر مرد این دوره نام گذاشت. «هفت شب با مهمانی ناخوانده» به کارگردانی فرهاد آییش، فرصتی دوباره شد برای تماشاگران تئاتر تا بازی علی نصیریان را روی صحنه به نظاره بنشینند.
نخستین روز برگزاری جشنواره اما فرصتی بود برای علاقه‌مندان تئاتر تا بازی گلاب آدینه، شاخص‌ترین بازیگر زن این دوره را به تماشا بنشینند. آدینه پس از غیبتی چندین ساله در جشنواره فجر، امسال در نمایش «بیوه‌ها» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور
بازی کرد. مهراوه شریفی‌نیا نیز با بازی در نمایش «ترن» کار نیما دهقان دیگر بازیگر مشهور این دوره است.