کارنامه 100 ساله زلزله در ایران
رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به زلزله‌های رخ داده در بین سال‌های 1900 تا 2010 در ایران می‌گوید: در این مدت 13 هزار و 655 زلزله با بزرگای 4 تا 7 در مقیاس ریشتر در کشور رخ داده که از این تعداد 117 زلزله با بزرگای 6 تا 7 ریشتر بوده و یک‌هزار و 354 زلزله نیز با بزرگای 4 و 5 در مقیاس ریشتر رخ داده است. دکتر عباسعلی تسنیمی با بیان اینکه هر 10 سال یک زلزله بزرگ تر از 7 در کشور رخ می‌دهد، تاکید می‌کند: براساس داده‌های موجود هر سال یک زلزله با بزرگای 6 تا 7 و هر 12 سال یک زلزله با بزرگای 5 تا 6 داشته‌ایم.
رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله همچنین با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال اخیر ۱۴ زلزله با بزرگای بین ۶ تا ۷ در مقیاس ریشتر رخ داده است، ادامه داد: در این مدت ۱۱۱ زلزله با بزرگای ۵ تا ۶ و یک‌هزار و ۳۱۸ زلزله با بزرگای ۴ تا ۵ ریشتر به وقوع پیوسته است.
تسنیمی در عین حال با تاکید بر آنکه در 15 سال اخیر زلزله‌ای با بزرگای بیش از 7 در کشور نداشتیم، تصریح می‌کند: داده‌های به دست آمده بر اساس ثبت تاریخی است و ثبت دستگاهی پدیده‌های زلزله از سی سال اخیر کمتر داشته ایم در صورتی که ثبت زلزله‌های صد سال اخیر کشور از طریق دستگاه بود، آمار زلزله‌ها دقیق تر بیان می‌شد.