موسیقی پاپ پس از پیروزی انقلاب اسلامی - ۱۶ شهریور ۹۱
پس از انقلاب اسلامی ایران، موسیقی پاپ ممنوع شد. سال‌ها بعد مسوولان وقت حوزه موسیقی تصمیم به تولید آثار پاپ همسو با موازین و قوانین خود گرفتند. بدین منظور علی معلم و فریدون شهبازیان شورایی را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر احیای موسیقی پاپ تاسیس نمودند. در ابتدای امر اساتیدی که در دهه 50 موسیقی پاپ فعال بودند شروع به باز تولید خواست‌های بیست سال مسکوت مانده خود کردند و در نتیجه خوانندگانی را تعلیم دادند که به آرمان‌های دهه 50 خود نزدیک بود. آهنگسازانی چون بابک بیات، منوچهر چشم آذر، فریبرز لاچینی، تورج شعبانخانی و ... رشته گسسته موسیقی پاپ را از دو دهه قبل یافتند و به آن روزگار گره زدند.
این عجیب نبود که مخاطبان موسیقی پاپ صدای خوانندگانی را بشنوند که پر شباهت با صدا‌های پیش از انقلاب بود. خشایار اعتمادی، مانی رهنما، نیما مسیحا، محمد اصفهانی، علیرضا عصار، ناصر عبدالهی، شادمهر عقیلی و ... از پیشگامان موسیقی پاپ پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند که با وجود محدودیت‌هایی که در آن سال‌ها در زمینه موسیقی پاپ و اشعار آن وجود داشت توانستند آثاری ماندگار و بدیع خلق کنند و هم اکنون نیز از هنرمندان قابل احترام و موفق کشور هستند.
ترانه سرایان جوان آن دوران یعنی یغما گلرویی، نیلوفر لاری پور، بابک صحرایی، افشین یدالهی و .... هم به سبک گذشتگان خود ترانه می‌نوشتند.
گروه آریان نخستین گروه پاپ ایرانی پس از انقلاب بود که امکان برگزاری تور کنسرت در کشور را پیدا کرد هرچند آلبوم‌های دیگرشان به کامیابی آلبوم ابتدایی‌شان یعنی گل آفتابگردان دست نیافت.