وزن کم کنید
lose It!
سیستم عامل: ios 3 و بالاتر
قیمت: رایگان
راه‌های گوناگونی برای کم کردم اضافه وزن‌ وجود دارد یکی از این راه‌ها می‌تواند استفاده از نرم افزار Lose It باشد. این نرم‌افزار برای کاربران آی‌فون و آی‌پد طراحی شده است.

استفاده از این برنامه می‌تواند شروعی باشد برای کاهش وزن شما. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است کافی‌است هدف نهایی خود را مشخص کرده و با تعیین سقف کالری روزانه، به راحتی به آن نقطه برسید. روند کاهش وزن خود را با ثبت غذا و تمرینات ورزشی در هر روز به دقت دنبال کنید. اضافه کردن انواع غذا و حرکات ورزشی به لیست مورد نظ خود، اطلاع از مواد مغذی وعده های غذایی از قبیل پروتئین، چربی، کربوهیدرات، امکان استفاده بدون اتصال به اینترنت و... از جمله ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار lose It است.


عکاسی در نور کم
Night Camera
سیستم‌عامل: آندروید ۲.۲ و بالاتر
قیمت: رایگان
در شماره گذشته معرفی نرم‌افزار، Cortex Camera را برای کاربران محصولات اپل معرفی کردیم که به آنها در شرایط بد نوری، اجازه عکاسی با کیفیت بالا را می‌داد. اما کاربران دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل آندروید نیز می‌توانند با نصب Night Camera هنگام عکاسی در فضایی با نور کم بهترین‌ عکس را به ثبت برسانند. عکاسی با این نرم‌افزار باعث افزایش شفافیت و بهبود دامنه پویایی یا دینامیک عکس های گرفته شده در محیط‌های کم نور می‌شود. Night Camera دارای تنظیمات متعددی است که در ثبت بهترین عکس‌ها در حالت عکاسی شبانه، شما را کمک می‌کند. استفاده از این نرم افزار رایگان است، اما اگر می‌خواهید از این نرم‌افزار امکانات بیشتری در اختیارتان بگذارد، باید ۲ دلار و ۹۹ سنت هزینه کنید.


راحت سفر کنید
Tehran Metro Ultimate
سیستم‌عامل: ۳GS و بالاتر
قیمت: رایگان
اگر از مترو برای رفت‌ و آمد شهری خود استفاده می‌کنید حتما از نرم‌افزار راهنمای متروی تهران استفاده کنید. شما می‌توانید به کمک این نرم‌افزار تمامی خطوط و ایستگاه‌ها را در نقشه این نرم‌افزار مشاهده کنید، به سادگی در میان ایستگاه‌ها به دنبال ایستگاه مورد نظر بگردید و در نهایت سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. امکان مشاهده تمام یا قسمتی از خطوط مترو در نقشه، امکان جست‌وجوی ایستگاه در میان خطوط، امکان یافتن نزدیک‌ترین ایستگاه به محل فعلی شما، پشتیبانی کامل از زبان‌های فارسی و انگلیسی و... از جمله امکانات این نرم‌افزار است. کاربران آی‌پاد ، آی‌پد و آی‌فون می‌توانند به صورت رایگان این اپلیکیشن را از app store تهیه کنند.


گوشی دادن به موسیقی
Songza
سیستم عامل: ios نسخه ۴.۱ و بالاتر، آندروید
قیمت: رایگان
یکی از نرم‌افزارهایی که استفاده از گوشی‌های همراه یا تبلت را لذت بخش‌تر می‌کند، نرم‌افزاری کاربردی برای گوش دادن به موسیقی است. در حال حاضر نرم‌افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد، اما یکی از عیب‌های آنها می‌تواند این باشد که تنها در یک دوره خاص می‌توانید به صورت رایگان به موسیقی دلخواه خود گوش کنید و بعد از تمام شدن آن دوره باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید. اما با نصب نرم‌افزار Songza می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به موسیقی گوش کنید. استفاده از این نرم‌افزار برای کاربران دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل ios و آندروید رایگان است و شما می‌توانید بدون هیچ محدودیت ماهانه به موسیقی دلخواه خود گوش کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Songza این است که با کمک آن می‌توانید به موسیقی مناسب حال وهوای خود دسترسی داشته باشید.


دسترسی به اطلاعات از هر نقطه
SkyDrive
سیستم عامل: ios نسخه ۴.۰ و بالاتر، ویندوز فون نسخه ۷.۵ و بالاتر
قیمت: رایگان
استفاده از نرم‌افزاری SkyDrive به شما کمک می‌کند تا به فایل‌های مورد نیاز خود در هر نقطه‌ای از جهان که هستید دسترسی داشته باشید. این نرم‌افزار متعلق به شرکت مایکروسافت است و کاربران ویندوز فون و محصولات اپل می‌توانند از آن استفاده کنند. اسکای درایو فضایی تحت وب است که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها، یاداشت ها، فیلم‌ها و به طور کلی فایل‌های خود را در آن ذخیره کنید تا از هر نقطه جهان در دسترستان باشد. اسکای درایو ۲۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربرانش می‌گذارد. مرور کامل فایل‌ها در اسکای درایو، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها با دوستان، مدیریت اسکای درایو (ساخت پوشه، خذف پوشه یا فایل) و... از جمله مزیت‌های این نرم‌افزار است.