یک آدم واقعی شبیه همه ما - ۱۲ بهمن ۹۱
پریناز ایزدیار
بازیگر سریال زمانه
حسن فتحی، کارگردانی نام‌آشنا در تلویزیون است. او یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های تلویزیون پس از انقلاب است و سریال‌های او همیشه با استقبال مردم مواجه شده است. سریال‌های «فردا دیر است»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «شب دهم» ، «مدار صفر درجه»، «میوه ممنوعه»، «اشک‌ها و لبخندها» و «در مسیر زاینده رود» همگی جزو کارهای ماندگار و خاطره‌انگیز تلویزیون هستند.
یکی از ویژگی‌های آثار فتحی بازی‌های درخشان بازیگران آن است. چهره‌هایی چون کتایون ریاحی، رویا تیموریان و حسین یاری در «شب دهم»، عبدالرضا اکبری، کتایون ریاحی، جمشید مشایخی، فخری خوروش، عنایت بخشی و علی اوسیوند در «پهلوانان نمی‌میرند»، شهاب حسینی، لعیا زنگنه، آتنه فقیه‌نصیری، پیام دهکردی و علی قربانزاده در «مدار صفر درجه»، علی نصیریان، گوهر خیراندیش، هانیه توسلی و امیر جعفری در «میوه ممنوعه»، مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش و هومن برق‌نورد در «اشک‌ها و لبخندها» و اشکان خطیبی، مهرانه مهین‌ترابی، بهنوش طباطبایی، حسین محجوب و مسعود رایگان، در «در مسیر زاینده رود» نمونه‌هایی از بهترین بازی‌های خود را ثبت کردند.
فتحی این روزها هم با همان وسواس و سختگیری همیشگی مشغول ساخت سریال جدیدش با نام «زمانه» در 45 قسمت برای شبکه یک است. این بار هم انتظار می‌رود بازیگران این مجموعه بتوانند با این سریال کاری ماندگار را در کارنامه خود به ثبت برسانند، اما ظاهرا تغییر و تحولاتی در برخی نقش‌های اصلی این سریال اتفاق افتاده است، ارغوان یعنی نقشی را که من ایفاگر آن هستم، تقریبا می‌توان قهرمان اصلی این داستان دانست. اصلا اسم این سریال قبل از «زمانه»، «ارغوان»
بوده است.
او شخصیتی جالب و دوست داشتنی دارد و یک آدم واقعی شبیه همه ما است. آدمی که هم منطقی و پراحساس است و هم اشتباهات همه آدم‌های معمولی را می‌کند. من گاهی به ارغوان احساس نزدیکی می‌کنم و به نظرم شباهت‌هایی به خودم دارد.
در شرایطی که شبکه‌های ماهواره‌ای تمام‌وقت مخاطبان تلویزیون را گرفته‌اند، ساختن سریالی که بتواند با جذب مخاطب شرایط ایده‌آلی را فراهم آورد، کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد، به خصوص که با توجه به فضای خاص ایران استفاده از رنگ و فضا کار دشواری به نظر می‌رسد و در این شرایط ساخت سریال مخاطب‌پسند تقریبا شبیه معجزه است...
من از کار با این گروه خیلی لذت می‌برم. از بچگی عاشق مهرانه مهین‌ترابی بودم و هنوز هم باورم نمی‌شود با این بانوی نازنین و دوست داشتنی همبازی شدم. حمید گودرزی هم یک بازیگر بسیار حرفه‌ای و همبازی خوبی است. امیدوارم نتیجه کار هم خوب بشود و مردم لذت ببرند.