مدیرعامل موسسه تصویر شهر با بیان اینکه فیلم «آقای الف» ساخته علی عطشانی، تنها تولید سینمای ایران در حوزه فیلم‌های «۳ بعدی» است، گفت: در نظر داریم با رونمایی از سیستم جدید نمایش فیلم ۳ بعدی در ایوان شمس و مجهز شدن دیگر سینما‌ها به این سیستم، آن را به اکران درآوریم. محمدهادی منبتی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر با اعلام این خبر گفت: هم اکنون شرکت «ایده آل سینما» ۵ فیلم روز را از کشورهای مختلف خریداری کرده که در صورت تایید وزارت ارشاد دوبله و برای پخش آماده خواهد شد.
او افزود: فیلم «آقای الف» هم که تولید سال گذشته است، اعلام آمادگی کرده تا در چند سالنی که مناسب نمایش این فیلم است و به سیستم جدید مجهز شده‌اند، اکران داشته باشد.
منبتی همچنین در خصوص چرایی تغییر سیستم‌ها یادآور شد: سیستم «۳ بعدی» ایوان شمس در گذشته اکتیو بود و عینک‌هایی داشت که با باتری کار می‌کردند و نیازمند شارژ شدن بودند اما به دلیل تحریم‌ها دیگر نمی‌توانستیم باتری‌ها را از ایتالیا وارد کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم در داخل کشور این باتری‌ها را تولید کنیم. برای این کار باید دسته عینک‌ها شکافته می‌شد که مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. همچنین وزن عینک‌های قبلی حدود ۱۵۰ گرم بود و سنگینی‌اش باعث اذیت شدن افراد می‌شد.
مدیرعامل موسسه تصویر شهر ادامه داد: مشکل دیگری که عینک‌های سابق داشتند این بود که با وجود ضد عفونی شدن اما باز ممکن بود از لحاظ بهداشتی مشکل ساز شوند و بیماری را انتقال دهند. از سوی دیگر قبل از بالا رفتن قیمت دلار هر عینک ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان تمام می‌شد که این رقم در جریان بالا رفتن قیمت دلار به ۴۰۰ هزار تومان رسید و باتوجه به اینکه این عینک‌ها بیشتر توسط کودکان و نوجوانان استفاده می‌شد، گاهی اوقات صدماتی می‌دید که با قیمت بلیت ۶، ۷ هزار تومان قابل جبران نبود.
او اضافه کرد: در ‌‌نهایت به دلیل تمام آنچه به آنها اشاره کردم، تصمیم گرفتیم که سیستم را اصلاح کنیم و سال گذشته رقمی معادل ۱۷۰ میلیون به صورت ارزی تامین بودجه و سیستم را از اکتیو به پسیو تبدیل کردیم.