رسول یونان
یادش بخیر زمانی نوار کاست رواج داشت وهر وقت کار تازه‌ای به بازار می‌آمد بدون توجه به نام آهنگساز و خواننده ۶۰۰ تومان پرداخت می‌کردم و وبا ذوق و شوق آن را به خانه می‌بردم تا گوش کنم. اغلب هم ازآن نوارها خوشم می‌آمد.

چون بیشتر موسیقی پاپ گوش می‌کردم و از کارها توقع فلسفی ومنطق و ریاضی نداشتم. نمی‌خواستم هر طور شده قطعات نوارها را در کنار نظریه‌های ادبی و فلسفی قرار بدهم. گوش می‌کردم و در رویای خودم غرق می‌شدم. زمان اما همان شکلی پیش نرفت. سی‌دی و دی‌ودی، کاست‌ها را تا انباری مغازه‌ها به عقب راندند و در ادامه این ماجرا ضبط‌صوت خانه ما هم از روی میز به زیر میز تغییر مکان داد.

بعد‌ها پشت یخچال و داخل کمد و لابه‌لای وسایل بی‌مصرف جای گرفت. حالا اصلا نمی‌دانم کجا است. فقط می‌دانم مثل گذشته شور و شوق خریدن سی دی و دی‌وی‌دی را ندارم. اصلا حوصله هنگ کردن کامپیوتر را هم ندارم. آن موقع نوار را در ضبط می‌گذاشتیم و به ندرت پیش می‌آمد مشکلی به وجود بیاید. اگر دکمه‌هایش خراب می‌شدند یک چوب کبریت کنارشان می‌گذاشتیم و کارش را می‌کرد و ماهم در لابه‌لای صدای خواننده‌ها، شعر و قصه خودمان را می‌نوشتیم. حالا محصولات صوتی آنقدرها مطابق سلیقه من تولید نمی‌شود و کمتر گوش می‌کنم. با این حال از کارهایی که تازه منتشر شده‌اند یا در چند وقت اخیر گوش کرده‌ام می‌توانم به شعرخوانی احمد‌رضا احمدی و شمس لنگرودی در دو آلبوم «دوستت دارم» و «از من تنها تو مانده ای» اشاره کنم. صدای زیبای احمد‌رضا احمدی و شعر‌های رویایی‌اش برای من بسیار خاطره‌انگیز است. همینطور صدای ابری شمس لنگرودی و گرمای شعرش. کارهای دیگری هم شنیده‌ام مثل آلبوم «من وتو» مانی رهنما، «قصه زندگی» استاد خواجه‌امیری که می‌توانم آنها را هم به عنوان پیشنهاد پیش روی مخاطبان عزیز بگذارم. خوب که فکر می‌کنم باز هم کارهای خوبی یادم می‌آیند. «بی‌واژه» محمد اصفهانی «من وبارون» بابک جهانبخش و «عاشقونه کشتن اینه » نادر بختیاری هم از همان نمونه کارها بوده‌اند و می‌توانند پیشنهاد مناسبی باشند. اگر در شرایط بهتری تماس می‌گرفتید می‌توانستم با کمک حافظه‌ام کارهای بیشتری را نام ببرم چون من خواننده‌ها را دوست دارم به این خاطر که آنها رویاها را به صدا درمی‌آورند.