درمان سرطان کودک 4 ساله در محک - ۳۰ آذر ۹۱
سرطان یکی از بیماری‌هایی است که به دلیل مراحل سخت درمان و در بیشتر مواقع عدم درمان آن باعث شده است تا حتی شنیدن اسم آن هم مردم را به وحشت بیندازد، اما امروزه در سراسر دنیا و همچنین در ایران متخصصان توانسته‌اند تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری را درمان کنند. این بیمارستان تنها بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه و یک سانتر فوق‌تخصصی در سرطان اطفال است که تمامی امکانات تشخیصی درمانی و اقدامات پزشکی کودکان مبتلا به سرطان را زیر یک سقف به‌طور رایگان فراهم می‌کند.
در طی یک ماه اخیر برای اولین بار در ایران در بخش پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان، یک کودک ۴ ساله مبتلا به تومور چشم (رتینو بلاستوم) توسط پیوند سلول‌های بنیادی درمان شد. پیوند سلول‌های بنیادی یکی از روش‌های درمانی سرطان کودکان است که از نظر استخوان، خون بند ناف و... می‌توان کمک گرفت. امروزه به کمک سلول‌های بنیادی می‌توان درمان بیماری‌هایی مثل سرطان، آرتروز، تشنج، فلج مغزی، فلج نخاعی، دیابت و درمان بافت شبکیه را انجام داد.
این موفقیت‌های درمانی جز به کمک خیرین و مردم نیکوکان میسر نخواهد بود. خیلی از مردم جزو جامعه نیکوکاران محک هستند که با کمک‌های هرچند کوچک به نام کمک‌های معروف ماهی هزار تومان توانسته‌اند دست به دست هم داده و کودکان مبتلا به سرطان را درمان کنند. محک می‌کوشد تا کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان به غیر از بیماری از مشکلات درمان رنج نبرند.