شرایط ادغام فاز 1 و 2 شهرک صنعتی پرند
بحث ادغام فاز 1 ناحیه صنعتی پرند و فاز 2 شهرک صنعتی پرند در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان تهران به طور مشروط مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور "نعمت اله ترکی" معاون برنامه ریزی استانداری و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان تهران برگزار شد، "سلیمان پور" فرماندار شهرستان رباط کریم با ارائه گزارشی ضمن اشاره به کمبود امکانات و خدمات مورد نیاز صنعتگران فاز۱، خواستار ادغام این ناحیه صنعتی با فاز ۲ شهرک صنعتی پرند شد.
فاز یک ناحیه صنعتی پرند از سوی شرکت عمران پرند تاسیس شد و طی 20 سال گذشته علی رغم سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی در این فاز از زیر ساخت‌ها ی مناسب برخوردار نیست، به گونه ای که در حال حاضر با مشکل بی آبی و عدم انشعاب گاز روبرو است. در حالی که فاز 2 شهرک صنعتی پرند که از جمله شهرکهای صنعتی مصوب دولت در استان تهران است و تنها با یک خیابان از فاز 1 جدا می‌باشد، از بدو تاسیس تاکنون پیشرفت مطلوبی در ایجاد زیر ساخت‌ها و تامین خدمات لازم داشته و از همه نظر با استقبال صنعتگران روبرو شده است.
تفاوت عملکرد و زیرساخت‌ها ی این دو شهرک به عنوان معضل بزرگ و چالش پیش روی صنعتگران ، مسئولان و متولیان استان تهران به ویژه استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران ، موجب شد برای تعیین تکلیف این دو فاز و بحث ادغام آنها جلسات و نشست‌ها ی متعددی برگزار شود.
مهندس حیدری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در این نشست اظهار داشت: با توجه به عدم اجرای تعهدات متولی فاز یک، در صورتیکه کلیه پروژه‌ها ی انجام نشده در خصوص تامین زیر ساخت‌ها از طریق شرکت عمران پرند و یا صنعتگران مستقر در فاز یک تعهد گردد ، شرکت شهرکها با تائید سازمان بالادستی آمادگی الحاق فاز یک به شهرک صنعتی پرند را دارد.
وی در ادامه تصریح کرد:در حال حاضر شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران تنها متولی شهرک سازی صنعتی در استان بوده و در اختیار قراردادن زمین دولتی با کاربری صنعتی به شرکت عمران پرند( با توجه به اینکه ماموریت این شرکت ساخت شهرکهای مسکونی است) غیر منطقی است.
حیدری اضافه کرد: انتظار می‌رود به دلیل محدودیت‌ها ی غرب استان در خصوص زمین صنعتی تمهیدات لازم جهت انتقال زمین فوق که کاربری صنعتی دارد به شرکت شهرکها صورت گیرد. مطمئنا در صورت در اختیار قراردادن زمین اشاره شده به نرخ دولتی به این شرکت، کلیه تعهدات به جای مانده در فاز یک پرند را شرکت شهرکها تقبل خواهد نمود.
این گزارش حاکی است، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با مثبت ارزیابی کردن این پیشنهادات مقرر داشت طی هفته جاری یک جلسه کارشناسی با حضور مسئولان هر دو فاز و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت و دفتر هماهنگی امور استانداری تشکیل و هرچه زودتر تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و ابلاغ شود.

*حیدری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران: در صورت واگذاری عرصه بزرگ صنعتی که در مالکیت شرکت عمران پرند است به نرخ دولتی به این شرکت، کلیه تعهدات به جا مانده در فاز ۱ پرند را متقبل خواهیم شد