ایجاد صندوق حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت نفت
وزیر نفت از مطرح شدن ایجاد صندوق حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت نفت در مجلس طی روزهای آینده خبر داد و همچنین وضعیت فروش نفت را مناسب دانست و گفت:شرکت های وابسته به وزارت نفت برای تامین سرمایه مورد نیاز پروژه‌های خود هیچ‌گونه مشکل مالی ندارند. وی با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها عنوان کرد: اگر با تحریم‌ها شعاری برخورد نکنیم باید قبول کرد تحریم‌ها موانعی را ایجاد کرده‌اند اما همین شرایط موجب شد که تعداد داخل ساخت افزایش یابد.
قاسمی افزود: پیش‌بینی تحریم‌کنندگان این بود که ایران موفق به فروش نفت خود نمی‌شود یا در صورت فروش نفت موفق به دریافت ارز نخواهد شد. آنها فکر می‌کردند ایران در چنین شرایطی تنها چند ماه دوام می آورد.
نبود مشکل مالی در شرکت‌های نفتی دیگر موردی است که قاسمی بر آن تاکید کرده و می‌‌گوید: باید صادقانه بگویم که مشکل مالی نداریم؛ چرا که هیچ‌کدام از شرکت‌های نفتی در تامین منابع مالی خود مشکلی ندارند. ضمن آنکه امیدواریم با تصویب احکام بودجه 92 همین وضعیت ادامه یابد.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنعت نفت مشکل جدی مالی تا امروز نداشته است، اذعان کرد که برای جابه‌جایی مالی همچنان برخی از مشکلات وجود دارد.
به گفته قاسمی از 15 میلیارد دلاری که باید در پارس جنوبی امسال سرمایه‌گذاری می‌شد، بخش عمده‌ای تحقق یافته که باقی آن نیز تا پایان سال محقق خواهد شد.
وزیر نفت با انتقاد از ساختار دولتی گفت: پیمانکار و کارفرما مقابل هم نیستند و باید منافع مشترک برای آنها تعریف و ساختار جدیدی از صنعت پیمانکاری ترسیم کرد.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید بر منابع طبیعی و اندیشه‌های داخلی تمرکز کرد، گفت: با توجه به شرایط خوب منابع طبیعی کشور می‌توان با استفاده از اندیشه داخلی از تنگناهای تحمیل‌شده موجود رها شد.
قاسمی با بیان اینکه در گذشته صنعت پیمانکاری کشور مشکلات زیادی داشت که برخی از آنها تا حدودی برطرف شده است، گفت: در گذشته طول پروژه 15 سال بود که الان این رقم کاهش یافته است، اما باز هم این مدت زیاد است و باید کاهش یابد.