تعالی  ارزش بازار سهام «نفت پارس» به سمت بازار جهانی
جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نفت پارس راس ساعت 10:00 صبح روز پنج شنبه مورخ 1392/02/26 در محل سالن آمفی تئاتر مرکز بهره وری و مطالعات منابع انسانی با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.


ترکیب هیات رییسه مجمع با حضور آقای ضیاءالدین شجاعی برهان به عنوان رییس مجمع و نظارت آقایان امیر مهاجر نماینده شرکت پارس بازرگان و محمد جواد ناسوتی نماینده گروه توسعه انرژی تدبیر و به دبیری آقای علی اصغر صادقی مجرد (مدیرعامل شرکت) تشکیل شد.
همچنین خانم شاهینی نماینده سازمان بورس و آقای اعوانی نماینده موسسه حسابرسی مفید راهبر نیز در جلسه حضور داشتند.
مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیرعامل و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.
۱- تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال مالی۹۱.۱۲.۳۰
2- تقسیم 1000 ریال سود نقدی به ازای هر سهم
۳- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت
4- انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


پیام هیات مدیره:
هیات مدیره شرکت به منظور دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی تمام تلاش خود را به کار گرفته است و امید دارد که بتواند اقدامات زیر را در سال ۱۳۹۲ به نحو مطلوب
اجرا نماید :
۱. با توجه به استراتژی شرکت که شعار «نفت پارس تجربه‌ای متفاوت از قدرت» می‌باشد بررسی های‌وسیعی در مورد بازاریابی خارجی به عمل آمده است که بررسی بازار کردستان و جنوب عراق، ارایه محصول گریس برای بازارهای صادراتی و بازاریابی Green PRO جهت بازارهای صادراتی از جمله کارهایی به شمار می‌رود که در دست اقدام است.
2. فروش کل محصولات به مبلغ 5.905.970 میلیون ریال در سال مالی آتی در دستور کار قرار گرفته که امید است روند فروش چند ماهه اخیر با جدیت دنبال گردد و سود هر سهم مورد انتظار حاصل گردد.
۳. با توجه به اثرپذیری این شرکت از ریسک های موجود در بازار تجارت داخلی و بین المللی، لذا تمهیدات لازم جهت کاهش آثار این ریسک ها بر شرکت اندیشیده شده
است.
سرمایه شرکت
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 150.000.000 ریال (شامل تعداد 15.000 سهم به ارزش هر سهم 10.000 ریال) بوده که برای آخرین بار طبق مصوبه هیات مدیره مورخ 1386.9.18 از مبلغ 150 میلیارد ریال به مبلغ 250 میلیارد ریال منقسم به 250 میلیون سهم با نام یک‌هزار ریالی افزایش
یافته است.
وضعیت معاملات و قیمت سهام
شرکت در اسفند ماه سال ۱۳۴۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است و در حال حاضر در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با نماد «شنفت» درج شده و سهام آن برای اولین بار در سال ۱۳۴۷ در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفته است.