کاندید جدید لا‌‌ک‌پشت پرنده مشخص شد - ۵ مرداد ۹۱
«دفترچه خاطرات چارلی کوچولو» هم که انتشارات حوض نقره مجموعه آن را منتشر می‌کند در فهرست لاک‌پشت پرنده قرار گرفت. بعد از انتشار «مجموعه خاطرات یک بچه چلمن» و استقبال از این کتاب، نشر حوض نقره یک مجموعه خاطرات دیگر را برای کودکان و نوجوانان راهی بازار کتاب کرده است که این مجموعه هشت جلدی «دفترچه خاطرات چارلی کوچولو» نام دارد. «دفترچه خاطرات چارلی کوچولو» خاطرات پسربچه‌ای به نام چارلی را در داستان‌هایی به نام جنگل جمجمه‌ها، مقبره مومیایی، مسیر یخ‌زده، دنیای زیرزمینی، کوهستان سرنوشت، زندان مرد عروسک‌گردان، کشتی دزدان دریایی و شهر گوریل‌ها روایت می‌کند.
این کتاب با نظر گروهی از کارشناسان، منتقدان و نویسندگانِ فعال در حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان، در فهرست «لاک پشت پرنده» قرار گرفته است. فهرست «لاک پشت پرنده» به ابتکار موسسه‌ شهر کتاب و مجله‌ پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان ایجاد شده و کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان را به خانواده‌ها معرفی می‌کند. کتاب‌های این فهرست را گروهی از منتقدان و کارشناسان کتاب کودک و نوجوان پس از بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب کرده‌اند.
معصومه انصاریان، شکوه حاجی‌نصرالله، شیوا حریری، لاله جعفری، شادی خوشکار، حسین شیخ‌الاسلامی، گیسو فغفوری، حدیث‌لزر غلامی، مریم محمدخانی، رویا مکتبی، ربابه میرغیاثی، سیدمهدی یوسفی داوران فهرست «لاک‌پشت پرنده» هستند.
هم‌اکنون، کتاب‌های پیشنهادیِ فهرست «لاک‌پشت پرنده» در کتابفروشی‌های ثالث، چشمه، اگر، شهر کتاب آرین، شهر کتاب ابن‌سینا، شهر کتاب بهشتی، شهر کتاب گلدیس، شهر کتاب هفت‌حوض، کتاب افق، کتاب شهر و فروشگاه مرکزی شهرکتاب عرضه می‌شود.