این روزها آپارتمان‌های کوچک و اتاق خواب‌های کوچک‌تر یکی از معضلاتی است که ذهن خیلی از مردم به خصوص زوج‌های جوان را درگیر کرده؛ چرا که با وجود قیمت‌های متری 2 تا 3 میلیون تومانی خرید مسکن و اجاره‌های میلیونی، اغلب خانوارها ترجیح می‌دهند کوچکی اتاق خواب را تحمل کنند تا پول کمتری بپردازند.

از طرفی مساله، فقط کمبود جا نیست، اینکه چیدمان اتاق ظاهری مطلوب و زیبا داشته باشد هم یکی از موارد مهمی است که در انتخاب اثاثیه موثر است. بنابراین در این گزارش به سراغ تختخواب‌های کم جا رفتیم تا شاید بتوانیم در اتاق کوچکتان یک تختخواب مناسب را برای خوابی راحت پیشنهاد دهیم.
انواع تختخواب کم جا
تختخواب‌های کم جا انواع مختلفی دارند که تختخواب‌های تاشو، تختخواب‌های باکسی و کاناپه‌های تختخوابشو از نمونه‌های معمول آنها هستند. تختخواب‌های تاشو دارای دو قسمت اصلی می‌باشند؛ کمد که ثابت است روی دیوار نصب می‌شود و دیگری قسمت خواب و تشک آن است که بصورت لولایی بالا آمده و روی کمد قرار می‌گیرد. زمانی که در طول روز این تختخواب‌ها بسته هستند نمای زیبای یک کمد یا ویترین چوبی را برای اتاق شما ایجاد می‌کنند که می‌توانید آنها را به صورت افقی یا عمودی انتخاب کنید. عمق داخلی آنها معمولا چیزی حدود 40 سانتی متر است، اما اگر شما بخواهید استفاده بیشتری از فضای داخلی آن بکنید سازندگان این نوع تختخواب نمونه‌هایی با عمق 60 متری را هم می‌توانند در اختیار شما قرار دهند. شما به سلیقه خودتان می‌توانید قسمت ثابت روی دیوار را به عنوان کتابخانه، قفسه اشیای تزئینی یا کمد‌های کوچکی برای گذشتن برخی وسایل یا لباس‌هایتان استفاده کنید. علاوه بر این، از آنجایی که معمولا ارتفاع این تختخواب چیزی حدود 2 متر از کف می‌باشد برای قسمت خالی بالای آنها یک گنجه در نظر گرفته شده که شما می‌توانید لباس‌های زمستانی تان یا هر چیزی را که به ندرت به آن احتیاج دارید در آن گنجه بگذارید. نوع دیگر این تختخواب‌های کم جا، کاناپه‌های تختخواب شو هستند، این کاناپه‌ها از پروفیل فلزی محکم و با دوام ساخته می‌شوند و اسفنج داخلی شان از نوع 30 کیلویی مرغوب است، برای رنگ و طرح پارچه آن هم اصلا نگران نباشید تنوع رنگ و طرح این مدل بسیار زیاد است و شما حتی می‌توانید به سلیقه خودتان پارچه ای تهیه کنید و به شرکت سازنده بدهید تا برایتان آن را روکش کند. برای این مدل هم یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها شرکت سیب می‌باشد که انواع و اقسام مدل‌های یکنفره و دونفره با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع پارچه را دارد. اما نکته‌ای که در رابطه با این تختخواب‌ها وجود دارد این است که بیشتر برای خواب‌های موقت و با تختخواب میهمان مناسب هستند؛ چرا که تشک‌هایشان طبی و استاندارد نیستند و بیشتر مطابق با کاربری یک کاناپه طراحی می‌شوند. نوع دیگر این تختخواب‌ها، مدل باکسی یا صندوقی است که کاملا شبیه تختخواب‌های معمولی‌اند و تقریبا هم همان اندازه فضا را اشغال می‌کنند. تختخواب‌های صندوقی بیشتر شبیه یک کمد دیواری خوابیده روی زمین هستند و مهم‌ترین مزیت آنها این است که شما می‌توانید از فضای زیرین تختخواب‌ها برای قراردادن رختخواب‌های اضافه، چمدان‌ها و سایر لوازم غیر ضروری تان استفاده کنید و نکته مهم این است که هر زمان که بخواهید لوازم‌تان را بیرون بیاورید به راحتی می‌توانید تخت را بلند کنید و بیرون بیاورید؛ چرا که این تختخواب‌ها متحرک هستند و بسیار هم سبک می‌باشند.


این نکات را هرگز فراموش نکنید!
• از گارانتی و خدمات پس از فروش این محصولات اطمینان حاصل کنید.
• از کیفیت یراق آلات تختخواب‌ها مخصوصا جک‌های گازی آنها مطمئن شوید.
• هزینه‌های حمل و نصب این کالا به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.
• بدنه تختخواب تاشو حتما باید از جنس ام دی اف با ضخامت ۲۵ میلیمتر باشد.
از کجا بخریم؟
از معروف‌ترین شرکت‌های تولید و فروش این محصول می‌توان، کم جا چوبینکو، بهین جا و سیب را معرفی کرد که البته شرکت سیب با تنوع بسیار و طرح و رنگ‌های فوق‌العاده در زمینه کاناپه‌های تختخواب شو تجربه دارند و کم جا چوبینکو و بهین جا بیشتر در مدل‌های تاشو دیواری و صندوقی مهارت دارند. خیابان چهاردانگه یکی از مراکز خریدی است که شما می‌توانید به آنجا مراجعه کنید. همچنین در بازار مبل یافت‌آباد و در خیابان سهروردی نیز فروشگاه‌های بزرگ و متعددی برای تختخواب‌های تاشو وجود دارد، طوری که در این مناطق به دلیل فراوانی این فروشگاه‌ها، می‌توانید بهترین سرویس تختخواب را با کمترین قیمت خریداری کنید. توصیه می‌شود این سرویس خانگی را فقط از نمایندگی‌های شرکت‌های تولید‌کننده تختخواب تاشو خریداری کنید تا امکان ضمانت فروش مهیا باشد.
تختخواب‌های تاشو به دلیل نوع استفاده‌‌ای که از آن می‌شود، اگر خوب تولید نشده باشند و از ادوات باکیفیت در آنها استفاده نشده باشد، امکان خرابی برایشان وجود دارد، بنابراین حتما از داشتن ضمانت‌نامه کتبی اطمینان حاصل کنید.