100 کتاب برتر نوجوانان با رای‌گیری اینترنتی - ۲۶ مرداد ۹۱
با یک رای‌گیری اینترنتی که آرای بیش از 75 هزار نوجوان را جمع‌آوری کرده، فهرستی از محبوب‌ترین کتاب‌های نوجوانان منتشر شده است.در این فهرست که خود سایت ان.پی.آر آن را گردآوری کرده، مجموعه هری پاتر نوشته جی.کی.رولینگ بار دیگر جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. مجموعه بازی‌های گرسنگی نوشته سوزان کالینز نیز در جایگاه دوم قرار گرفت. در این فهرست مکان سوم به اثر کلاسیک کشتن مرغ مقلد نوشته هارپر لی رسید و کاستی در ستارگان ما نوشته جان گرین مکان چهارم را به خود اختصاص داد. هابیت نوشته جی.آر.آر تالکین که مقدمه‌ای بر داستان ارباب حلقه‌ها است در مکان پنجم نشست و ناطور دشت ‌نوشته جی.دی.سلینجر مکان بعدی را به خود اختصاص داد. مجموعه ارباب حلقه‌ها دیگر اثر تالکین مکان هفتم را اشغال کرده است.
در مکان هشتم فارنهایت ۴۵۱ نوشته ری بردبری از ژانر علمی- تخیلی جای گرفته است و مکان نهم را در جست‌وجوی آلاسکانوشته دیگری از جان گرین به خود اختصاص داده است. در مکان دهم این فهرست دزد کتاب نوشته مارکوس ژوساک جای دارد.
مجموعه آن شرلی در گرین گیبلز نوشته لوسی ماد مونتگمری در مکان چهاردهم قرار گرفته و مجموعه موضوع‌های تاریک او نوشته فیلیپ پولمن مکان پانزدهم را در اختیار دارد. سالار مگس‌ها نوشته ویلیام گولدینگ در این فهرست مکان هجدهم را در اختیار دارد و ماجرای عجیب سگی در شب نوشته مارک هادون در مکان بیست و پنجم نشسته است.
جالب این که مجموعه گرگ و میش اثر مطرح استفنی مه‌یر مکانی بهتر از بیست و هفتم را نصیب خود نساخته است. اثر جنجالی شرمن آلکسی با عنوان خاطرات کاملا واقعی یک سرخپوست نیمه وقت نیز که برای مدتی از دبیرستان‌های آمریکا جمع‌آوری شد، در مکان سی و یکم نشسته است. آوای وحش اثر کلاسیک جک لندن پس از سال‌ها که از نوشته شدنش می‌گذرد، جایگاه سی و سوم را در اختیار دارد.