تفتان آتشفشان نیمه فعال ایران است که در 20 کیلومتری جاده خاش در مسیر زاهدان واقع شده است. از دهانه این کوه بخارات و گازهای گوگرد متصاعد می‌شود. این قله چهار هزار متری، به دلیل باز بودن اطرف آن و وزش بادهای سنگین، تجربه‌ای جالب توجه برای کوهنوردان به شمار می‌رود. دریاچه کوه و چشمه‌های آب گرم و آب معدنی سرد این قله هم از جاذبه‌های دیگر آن به شمار می‌رود. روستای تمین
روستای تمین در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهر زاهدان و در نزدیکی خاش واقع شده است. روستایی که نام آن کمتر شنیده شده است، اما تا کنون دو بار به‌عنوان روستای نمونه گردشگری در ایران معرفی شده است. طبیعت خاص و باور نکردنی این منطقه در دل کویر، بر اثر مجاورت کوه کوه زیبای تفتان و به تبع آن آب فراوان و پوشش گیاهی متفاوت به وجود آمده است.
سکونتگاه‌های صخره‌ای
معماری صخره‌ای تمین در کنار میمند و کندوان، یکی دیگر از شهرهای صخره‌ای ایران به حساب می‌آید. این بناها که بالغ به ۴۰۰۰ متر مربع را شامل می‌شود به اواخر دوره ساسانی و اوایل اسلامی بازمی‌گردد و در عین حال ستون‌ها و سقف‌های گنبدی اتاق‌های آن، این ساخت و ساز را از نمونه‌های مشابه خود متمایز می‌کند.
قبرستان هفتاد ملا
گورستان کهن هفتاد ملا از دیدنی‌های ویژه سیستان به حساب می‌آید. این گورستان در دل کوه کنده شده است و به اوایل دوران اسلامی بازمی‌گردد و تاثیر گورهای هخامنشی در آن مشهود است. ابتدا حفره‌ای در سنگ کنده می‌شده و بعد از قرار گرفتن جسد در آن روی آن را به صورت گنبدی یا مخروطی می‌پوشانده‌اند. این گورهای دست‌کند در غاری طبیعی از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه به حساب می‌آید.
سرو ده پابید
این درخت کهنسال که در روستای ده پابید و در نزدیکی شهر خاش قرار دارد جاذبه طبیعی منحصر به فردی است که کمتر وصف آن شنیده شده است. حال آنکه می‌توان آن را به عنوان میراثی جهانی به ثبت رساند. دیدن یک درخت 1200 ساله فرصتی است که هیچ گردشگری آن را از دست نخواهد داد.