اَپ استور
اگر به اطرافیان خود نگاه کنید می‌بینید که اکثر آنها از یک دستگاه هوشمند امروزی مانند موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند. اما از همین تعداد کاربر، که شمارشان هم روز به روز در حال افزایش است، تنها درصد کمی هستند که از امکانات دستگاه خود آگاهی دارند و تقریبا اکثرشان، پز داشتن این هوشمندهای پرکاربرد را به یدک می‌کشند. دستگاه‌های دیجیتالی امروزی، بدون اپلیکیشن‌های کاربردی‌شان، بدون استفاده خواهند ماند. اگر شما نمی‌خواهید تنها پز داشتن یک دستگاه دیجیتالی را به رخ دیگران بکشید و از امکانات کاربردی موبایل، تبلت و حتی کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید با اَپ استور همراه شوید.
مراقبت امنیتی
Sophosesecurity monitor
1 رعایت نکات امنیتی، آن هم در فضای مجازی به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر یک از کاربران اینترنتی تبدیل شده است. همه ما سعی می‌کنیم با نصب بهترین و به‌روزترین آنتی‌ویروس‌ روی دستگاه‌ کامپیوتری‌مان، اطلاعات حساس خود را از خطرات احتمالی در امان نگه داریم. اما کمتر پیش می‌آید که به فکر نصب یک آنتی‌ویروس روی گوشی‌های همراه خود باشیم. مخصوصا گوشی‌های هوشمندی که در حال حاضر کارایی‌شان بیشتر از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ است و در مقابل نیز بیشتر می‌توانند در معرض تهدیدات ویروسی باشند. اگر دوست دارید از یک آنتی‌ویروس کاربردی روی دستگاه‌ تلفن‌همراه خود استفاده کنید می‌توانید از Sophosesecurity monitor کمک بگیرید. تجزیه و تحلیل برنامه‌های مختلف از لحاظ امنیتی از ویژگی اصلی این نرم‌افزاری است. Sophos توانایی شناسایی بیش از 90 هزار فایل مخرب در روز و تفکیک آنها از دیگر برنامه‌های کاربردی را دارد. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است. کافی است بعد از نصب روی گوشی‌تان، فایلی که به دستتان رسیده یا آدرس سایتی که به آن مشکوک هستید را در قسمت LOOK UP چک کنید. این نرم‌افزار در حال حاضر برای کاربران سیستم‌عامل ios نسخه 2/4 یا بالاتر قابل استفاده است. به این ترتیب اگر از آی‌فون، آی‌پاد تاچ و آی‌پد استفاده می‌کنید، بهتر است این نرم‌افزار را روی دستگاه خود نصب کنید. استفاده از این نرم‌افزار مجانی است. برای دانلود Sophos، می‌توانید یا از سایت www.sophos.com کمک بگیرید یا از app store آن را روی گوشی خود نصب کنید. در حال حاضر بیش از 150 میلیون کاربر در جهان از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. بد نیست شما هم به جمع این کاربران بپیوندید.
بدون مشکل فیلم تماشا کنید
Persian Subtitle Fixer
۲ فکر کنید برای تماشای یک فیلم آن هم از نوع خارجی، آماده شده‌اید، اما درست وقتی که در حال جابه‌جا شدن در مبل راحتی هستید، می‌فهمید که زیرنویس مربوطه کار نمی‌کند. شاید هم هم زیرنویس در صفحه به نمایش در می‌آید، اما به زبانی که اصلا به فارسی شباهت ندارد. اکثر ما در این شرایط قرار گرفته‌ایم اما مساله مهم این است که چگونه این مشکل را حل کنیم. این اتفاق دلایل مختلفی دارد که یکی از اصلی‌ترین دلیل، به تنظیمات یونیکد و زبان موجود در سیستم‌عامل کامپیوترتان برمی‌گردد. این مشکل با تغییر زبان سیستم‌عامل به فارسی رفع می‌شود. اما اکثر ما از روی عادت چندان تمایل نداریم زبان سیستم‌عامل خود را تغییر دهیم. به غیر از تغییر زبان ویندوز شیوه‌های مختلفی دیگری برای رفع این مشکل وجود دارد که آنها هم بسیار پیچیده هستند. اگر از این راه‌ها به جایی نرسیده‌اید بهتر است از برنامه Persian Subtitle Fixer استفاده کنید. Persian Subtitle Fixer یک برنامه کم‌حجم و کاربردی است که تنها به وسیله کشیدن و رها کردن فایل برنامه در محیط نمایش فیلم، باعث اصلاح خرابی زیرنویس فیلم شما می‌شود. این برنامه برای دو سیستم‌عامل ویندوز و مک قابل استفاده است. Persian Subtitle Fixer را می‌توانید از طریق سایت www.fa.shaahin.us دانلود کنید.
زندگی دیجیتال در یک مجله
Flipboard
3 همه ما حداقل در یک سایت اجتماعی عضوی هستیم یا یک وبلاگ و سایت شخصی داریم. در کنار همه اینها نیز لیستی از سایت‌های مورد علاقه داریم که هر روز به آنها برای دریافت اطلاعات سر می‌زنیم. چندان آسان نیست که برای دسترسی به هر یک از این سایت‌ها آن هم از طریق موبایل یا تبلت، از یک پیج اینترنتی استفاده کنیم. استفاده از اپلیکیشن Flipboard کار شما را آسان می‌کند. Flipboard برترین اپلیکیشن در بین کاربران محصولات اپل است. البته به تازگی امکان استفاده از این نرم‌افزار برای کاربران گوشی‌های آندروید نیز فراهم شده است. با Flipboard می‌توانید طعم واقعی وب‌گردی از طریق موبایل یا تبلت را بچشید و اخبار و اطلاعات جالبی که پیدا کرده‌اید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. بعد از نصب این نرم‌افزار روی دستگاه‌های دیجیتالی خود، شما می‌توانید سایت‌های مورد علاقه خود یا شبکه اجتماعی که در آن عضو هستید را به این نرم‌افزار بدهید و یک مجله اینترنتی درست کنید. همچنین در این نرم‌افزار لیستی از برترین سایت‌ها و وبلاگ‌های جهان وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به علائق خود یک یا چند سایت را انتخاب و به مجله اینترنتی خود اضافه کنید. تاکنون Flipboard جوایز متعددی را به خود اختصاص داده که از بین آنها می‌توان به اپلیکیشن برتر خبری اجتماعی در مسابقه Webby Award در سال 2011 و 2012 اشاره کرد. این برنامه همچنین در سال 2010 در لیست 50 نوآوری برتر مجله تایم نیز قرار گرفت. استفاده از این نرم‌افزار رایگان است. کاربران آی‌فون، آی‌پاد تاچ، آی‌پد می‌توانند این اپلیکیشن را از app store دانلود کنند. و کاربران گوشی‌های آندروید نیز با مراجعه به فروشگاه آنلاین این سیستم‌عامل امکان دانلود Flipboard را دارند.