انرژی‌های تجدیدپذیر ضرورتی انکارناپذیر
سوخت‌های فسیلی ابدی نخواهند بود بنابراین با توجه به تغییرات جهانی باید به انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی توجه ویژه شود و این مهم ضرورتی انکارناپذیر است.
وی گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر تنها جایگزین برای برآوردن نیاز به انرژی می‌باشد و انرژی بادی در دسترس‌ترین آنها است و شرکت صبانیرو بعنوان تنها سازنده و نصاب توربین‌های بادی در این امر اجتناب ناپذیر پیشتاز بوده و در بهمن ماه سال جاری یک برگ برنده دیگر به توفیقات خود با شکستن رکود زمانی نصب توربین های بادی در منطقه سیاهپوش افزود. طاهری همچنین اعلام کرد: در حال حاضر توربین تولیدی صبانیرو با ظرفیت ۶۶۰ کیلووات بر ساعت است که با توان متخصصین داخلی نه تنها ظرفیتشان به ۷۱۰ کیلووات افزایش یافته بلکه در حدود ۹۰ درصد قطعات آن تولید داخل شده و سبب بالارفتن راندمان تولید و کاهش تلفات انرژی در سیستم جدید شده است و در همین راستا شرکت صبانیرو قراردادهایی با چندین شرکت خصوصی منعقد نموده است.
او در ادامه افزود: کشورهای چین، آمریکا، آلمان، اسپانیا، هند، فرانسه،‌ ایتالیا پیشتاز احداث مزارع بادی دنیا هستند که در این میان چین فقط در سال 2012 بیش از 13 هزار مگاوات به ظرفیت خود افزوده که مجموعاً به 73 هزار مگاوات رسیده است و این کشورهای پیشرو در صنعت باد مسبب بهره‌مندی سه د رصد کل برق دنیا از طریق ا نرژی بادی شده‌اند.
این در حالی است کل ظرفیت نیروگاه‌های بادی نصب شده در ایران در طول بیش از ۱۰ سال گذشته به حدود ۱۰۰ مگاوات می‌رسد بنابراین نیاز به حمایت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری است چرا که این شرکت دانش بنیان توان فنی و صداقت انجام کار را در زمانی که تحریم‌های بین‌المللی بیشترین فشارها را بر کشور و خصوصاً بخش انرژی وارد کرده و موانع سختی را در مسیر تهیه مواد اولیه و قطعات توربین‌های بادی ایجاد کرده به اثبات رسانده و دستاوردهای بومی‌سازی قطعات و کسب دانش فنی را به ارمغان آورده است.
لذا این سرباز جبهه اقتصاد مقاومتی از آن فرمانده‌هان صنعت انتظار دارد و شایسته است در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب حمایت همه جانبه از تولید ملی داشته و این شرکت و صنعت پاک را با واگذاری پروژه‌های تعریف شده از جمله پروژه 128 مگاوات یاری رسانند.
طاهری، بعنوان نائب رئیس هیات مدیره شرکت توان باد تصریح کرد: ضمن اعلام اجرایی شدن نیروگاه 100 مگاواتی خواف با کارفرمایی شرکت توان باد، به لطف خدا تلاش خواهیم نمود تا در سال تولید ملی اولین توربین ملی در نیروگاه مذکور نصب و راه‌اندازی گردد.