بهترین‏های یکپارچه

همه چیز در یک چیز. این مختصرترین جمله برای کامپیوترهایی است که نه پی‌سی هستند و نه لپ‌تاپ. آنها کامپیوترهایی به اتکای یک مانیتور همه‌کاره‌اند که خیلی بهتر از کامپیوترهای رومیزی جابه‌جا می‏شوند و از مهم‌ترین مزیت‏های آنها این است که فضای کمتری از میز را اشغال می‌کنند.اغلب سیستم‏های آل‏این‏وان‏ یا به اصطلاح یکپارچه دارای صفحات لمسی هستند و به علت نداشتن اسپیکر مجزا، از اسپیکرهای داخلی بهره می‏گیرند. ویژگی دیگر سیستم‏های یکپارچه، کاهش چشمگیر توان برق است؛ به طوری که حتی در برخی مدل‏ها حداکثر توان مصرفی برق به کمتر از ۶۵ وات می‏رسد. البته این را هم به یاد داشته باشید که به‏جز موارد خاص، راهی برای ارتقای مجدد سیستم‏های یکپارچه وجود ندارد.در ادامه به برخی از بهترین کامپیوترهای «all in one»که می‌توانند نمونه‌های خوبی برای خرید باشند اشاره می‌شود.

آل این وان با یک دوربین سه‌بعدی

این آل این وان یکی از معدود کامپیوترهایی است که از فناوری RealSense اینتل بهره می‌برد و به همین خاطر زمانی که ایسوس آل این وان جدید خود را همراه با این تکنولوژی رونمایی کرد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت.این محصول ۸/ ۲۳ اینچی Zen AiO (Z۲۴۰I نام دارد و از فناوری دوربین سه‌بعدی بهره می‌برد و به همین خاطر قابلیت تشخیص ژست‌های حرکتی و همچنین تشخیص سه‌بعدی چهره (برای احراز هویت) را هم دارد.اما در کنار این آل این وان، مدل کوچک‌تر ۵/ ۲۱ اینچی‌اش هم با نام Z۲۲۰IC وجود دارد که فاقد فناوری RealSense است. Zen AiO نیز درست مانند iMac، شامل یک بدنه آلومینیومی یکدست است که ضخامت آن در لبه‌ها به ۶ میلی متر می‌رسد؛ مدل پرچمدار این کامپیوتر به رنگ طلایی است و تعدادی خط افقی نیز در قسمت پشت بدنه آن به چشم می‌خورد. خطوطِ هم‌مرکز و دایره‌ای‌شکل اختصاصی محصولات ایسوس هم درست در قسمت پایین صفحه نمایش Zen AiO قابل رویت است.۳۲ گیگابایت رم DDR۴، اس اس دی PCIe Gen ۳ x ۴، کارت گرافیک GeForce GTX ۹۶۰M انویدیا با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی و البته پردازنده Core i۷ اینتل بالاترین امکانات در نظر گرفته شده برای این محصول است که به انتخاب کاربر در اختیارش قرار می‌گیرند.

اما شرکت سازنده، در طراحی این آل این وان گیمرها را نیز در نظر داشته و با قرار دادن اسپیکرهای ۱۶ واتی برای آن، سعی داشته که تجربه بازی با Zen AiO را برای آنها شیرین‌تر کند. ایسوس همچنین ادعا می‌کند که این محصول نخستین آل این وان دنیاست که از نسل دوم استاندارد ارتباطی USB ۳.۱ پشتیبانی می‌کند. و این یعنی، فرآیند انتقال داده با استفاده از آن با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود که دوبرابر سریع‌تر از استاندارد USB ۳.۰ است. این محصول نیز همانند ترنسفورمر دارای پورت دو سر Type-C USB ۳.۱ است و این یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

کامپیوتر آل این وان با سیستم‏عامل Remix OS

شرکت Jide به‌عنوان توسعه‏دهنده سیستم‏عامل Remix OS با همکاری یک شرکت چینی به نام AOC اقدام به تولید یک کامپیوتر آل این وان با این سیستم‏عامل کرده است. سیستم‏عامل Remix OS به‌منظور تجربه اندروید در کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ طراحی شده است. Jide برای کسب سهم بیشتر از بازار، تلاش می‏کند تا رمیکس را بر روی دستگاه‏های مختلف عرضه کند. حالا کامپیوترهای All In One مجهز به سیستم‏عامل رمیکس با همکاری Jide و AOC برای عرضه در بازار حرفه‏ای چین آماده شده‏اند. البته به‌طور حتم نمی‏توان این کامپیوترها را کامپیوترهای حرفه‏ای نامید اما تجربه این سیستم‏عامل زیبا بر روی این دستگاه‏ها می‏تواند لذت‏بخش باشد.

کامپیوتر آل‏ این وان شرکت AOC مجهز به یک صفحه‏نمایش ۲۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و حافظه رم ۲ گیگابایتی است. این کامپیوتر در ظرفیت‏های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. پورت‏های استاندارد شبکه، HDMI و یو‏اس‏بی در پشت این دستگاه قرار دارند و پردازنده آن نیز از نوع ARM Cortex A۵۳ و با معماری ۶۴ بیتی است. مطمئنا قدرت پردازشی این کامپیوتر بالا نخواهد بود. یکی از ایراداتی که این کامپیوتر و سیستم‏عامل رمیکس به‌طور کلی دارد، عدم پشتیبانی کامل از گوگل پلی و خدمات گوگل است. البته این مشکل در بازار چین طبیعی است و شرکت Jide پیشنهاد می‏کند کاربران از مارکت‏های دیگر مانند اپ استور آمازون استفاده کنند یا خدمات گوگل را به‌صورت دستی در سیستم‏عامل خود نصب کنند. در مورد قیمت این کامپیوتر آل این وان خبری منتشر نشده است. این کامپیوتر در تابستان سال جاری به‌طور انحصاری در بازار چین عرضه شده است.

آل این وان ام اس‌ای AE200

AE۲۰۰ مدل جدید دستگاه‌های قدرتمند شرکت MSI است که توانسته تفاوت‏های زیادی را نسبت به مدل‌های مشابه ایجاد کند و یکی از معتبرترین دستگاه‌ها در میان مدل‌های All-in-One PC است. تفاوت این مدل با دستگاه‌های قبلی در این است که این سری از پردازنده‌های قدرتمند شرکت AMD استفاده کرده و توانسته طرفداران خود را به دست آورد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل می‏توان به صفحه نمایش لمسی با قابلیت مالتی‏ تاچ، طراحی خوب و زیبا، وب‏کم و میکروفن برای گفت‌وگوهای اینترنتی، ۲ عدد پورت پرسرعت USB ۳.۰، یک کارت‏خوان کارآمد، شبکه بی‏سیم Wi-Fi، کیفیت ساخت بسیار بالا و سرعت بهینه اشاره کرد.

MSI AG220

شرکت MSI در بین کامپیوترهای بدون کیس خود یک سری مخصوص بازی دارد که در پیکره‏بندی آنها از سخت‏افزار قدرتمندی استفاده شده و طراحی و رنگ‏بندی بدنه نسبتا متفاوتی هم دارند. یکی از این محصولات AG۲۲۰ نام دارد که از صفحه نمایش ۵/ ۲۱ اینچی بهره می‏برد. بدنه این دستگاه کاملا از پلاستیک ساخته شده و شاهد ترکیب رنگ‏های قرمز و مشکی در آن هستیم که در اکثر محصولات مخصوص بازی به چشم می‏خورد. این محصول حدودا ۸ کیلو و ۴۰۰ گرم وزن و ۳۵ میلی‏متر ضخامت دارد. البته شکل پایه دستگاه به گونه‏ای است که فضای اشغال شده روی میز بیشتر از ۳۵ میلی‏متر خواهد بود. صفحه نمایش ۵/ ۲۱ اینچی این محصول پنل TN، کیفیت Full HD و قابلیت لمسی با روکش براق دارد که به غیر از کیفیت Full HD، باقی موارد انتخاب‏های مناسبی برای یک محصول مخصوص بازی نیستند. وجود پنل TN و روکش مات باعث شده بازتاب نور محیط روی صفحه نمایش کمی آزاردهنده باشد؛ مخصوصا زمانی که قصد دارید مدت طولانی با این دستگاه بازی کنید.

دو بلندگوی ۳ وات که در دو طرف قرار گرفته و دریچه‏های خروجی آنها هم در جلوی دستگاه هستند، وظیفه تولید صدا را به‌عهده دارند. کیفیت صدا قابل قبول بوده و پخش صدای آن برای یک اتاق کوچک مناسب است؛ هرچند که بیس صدا چنگی به دل نمی‏زند. سخت‏افزار به‏کار رفته در پیکره‏بندی این مدل نمونه‏های به‏روزی نیستند، اما برای اجرای بازی‏های روز قدرت کافی را دارند، البته نه روی بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی. پردازنده مرکزی Core i۷ ۴۷۲۰HQ اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX ۸۶۰M انویدیا با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی، ۱۶ گیگابایت رم DDR۳ و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD ازجمله اجزای این محصول هستند. این کامپیوتر بدون کیس مجهز به انواع پورت‏های ورودی و خروجی بوده و آمادگی اتصال انواع ابزارهای جانبی و حتی صفحه نمایش جداگانه را هم دارد. درایو نوری، بلوتوث، پورت LAN، یک پورت HDMI ورودی و یک پورت HDMI خروجی، پورت VGA، کارت‏خوان، ۳ عدد پورت USB ۳.۰ و ۲ عدد پورت USB۲.۰ ازجمله امکانات و اتصالات این دستگاه هستند.

اما مشکل کار محل قرارگیری این پورت‏ها در پشت دستگاه است. تعدادی از این پورت‏ها شامل کارت‏خوان و دو پورت USB۲.۰ روی لبه سمت راست بدنه قرار گرفته‏اند که دسترسی آسانی دارند. اما تمامی پورت‏های دیگر در پشت دستگاه به‌گونه‏ای تعبیه شده‏اند که به‏سختی می‏توان از آنها استفاده کرد. جای تعجب است که پورت‏های USB۲.۰ روی لبه‏های کناری و پورت‏های کاربردی‏تر USB۳.۰ در پشت دستگاه تعبیه شده‏اند. در مجموع AG۲۲۰ جزو معدود All-in-Oneهای مخصوص بازی محسوب می‏شود که از سخت‏افزار خوبی بهره می‏برد و می‏توان بازی‏های روز را با آن اجرا کرد، اما کیفیت متوسط صفحه نمایش و برخی اشکالات طراحی، کمی از ارزش خرید آن کاسته است.

34 inch All-in-One PC

کامپیوترهای یکپارچه یا همان All-in-Oneها معمولا با این فلسفه تولید می‏شوند که اندازه مناسبی داشته و با وجود کارآیی بالا، به راحتی روی میز کار جای گرفته و فضای زیادی را اشغال نکنند. اما برای برخی کاربری‏های خاص و حرفه‏ای به صفحه‏نمایش‏های بزرگ‌تر از اندازه‏های معمول نیاز است. کامپیوتر یکپارچه اچ پی مدل ENVY Curved ۳۴-a۰۹۰ne یکی از همین مدل‏های خاص است که صفحه‏نمایش خمیده ۳۴ اینچی دارد. این صفحه‏نمایش عریض و منحنی پنل TFT با وضوح ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و روکش مات با نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد. این صفحه‏نمایش علاوه‌بر کارآیی، ظاهر جذاب و خاصی هم به این محصول داده است. در کنار این صفحه‏نمایش بزرگ، سخت‏افزارهای قدرتمند و به‏روزی هم قرار گرفته که کارآیی این کانفیگ را بسیار بالا برده‏اند.

پردازنده مرکزی Core i۷ ۶۷۰۰T اینتل از نسل Skylake، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX ۹۶۰A انویدیا با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR۵، رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR۴ و حافظه داخلی هیبریدی متشکل از یک ترابایت HDD و ۱۲۸ گیگابایت SSD، از جمله مشخصات فنی این کالا هستند. وب‌کم این مدل از نوع سه‌بعدی Intel RealSense ۳D Camera است و از ۶ عدد بلندگوی قدرتمند ساخت شرکت صاحب‏نام Bang & Olufsen بهره می‏برد. پورت‏های خیلی زیادی روی این دستکاه وجود ندارد اما شاهد پورت‏های کاربردی USB ۳.۰، USB ۲.۰، HDMI، LAN و کارت‏خوان هستیم. دو پورت HDMI هم یکی از نوع ورودی و دیگری خروجی است و از این طریق می‏توان این کامپیوتر یکپارچه را به مانیتورهای خارجی یا تلویزیون متصل کرد یا با اتصال کیس یا لپ‏تاپ، از آن به‌عنوان صفحه‏نمایش استفاده کرد. در مجموع اگر به یک All-in-One بسیار بزرگ و البته قوی نیاز داشته باشید، انتخاب‏های زیادی پیش روی شما نیست، اما Envy Curved ۳۴-a۰۹۰ne با صفحه‏نمایش خمیده، یکی از آنها محسوب می‏شود.

ASUS Vivo V200IB

شرکت ایسوس هم تاکنون مدل‏های متعددی از این کامپیوترهای بدون کیس را با طراحی‏ها، قابلیت‏ها و امکانات مختلف تولید کرده است. یکی از مدل‏های نیمه حرفه‏ای و خوش‏ساخت این شرکت V۲۰۰IB است که جزو سری Vivo این شرکت محسوب شده و با ظاهر خوبی که دارد، می‏تواند جلوه زیبایی به میز کار شما ببخشد. روکش بدنه این محصول به رنگ مشکی با طرح برس خورده است که علاوه‌بر جذب کمتر اثرانگشت و لکه، به بهتر شدن ظاهر آن هم کمک زیادی کرده است. صفحه نمایش ۵/ ۱۹ اینچی این محصول از نوع غیرلمسی با روکش براق، کیفیت Full HD با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و از پنل با تکنولوژی TFT بهره می‌برد. سخت‏افزارهای به‏کار رفته در این دستگاه نمونه‏های اقتصادی هستند که برای انجام امور روزمره مناسب بوده و نباید انتظار کارآیی بالایی از آنها داشت. پردازنده مرکزی Pentium N۳۷۰۰ اینتل، پردازشگر گرافیکی آنبرد، رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایتی از ویژگی‏های مهم سخت‏افزاری این مدل هستند. کامپیوتر بدون کیس V۲۰۰IB مجهز به وب‏کم و بلندگو است که برای برقراری ارتباط تصویری و حتی پخش موسیقی در یک اتاق کوچک کاربرد دارند. اتصال شبکه WiFi، پورت شبکه داخلی LAN، پورت USB ۳.۰، پورت USB ۲.۰ و کارت‏خوان ازجمله امکانات تبادل اطلاعات در این مدل محسوب می‏شوند که تنوع قابل قبولی دارند. یک خروجی تصویر HDMI هم به شما اجازه می‏دهد دستگاه را به یک مانیتور یا تلویزیون جداگانه متصل کنید.

بهترین‏های یکپارچه