نخستین روزهای  پاییز در گالری‌ها
گالری‌گردی در روزهای پاییز یکی از بهترین پیشنهادهای ممکن برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است. همزمان با آغاز فصل پاییز حال و هوای هنرمندان هم پاییزی می‌شود و خیلی‌ها دوست دارند در این فصل نمایشگاه برگزار کنند. از این رو گالری‌های پایتخت روزهای پرکاری را پیش‌رو دارند. به همین بهانه این هفته سراغ گالری‌ها رفته‌ایم تا پاتوق‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید در یک آخر هفته خوب از دیدن اثار هنری هم لذت ببرید. گالری‌ عقیلی
گالری عقیلی میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های زهرا جعفری از طبیعت، به‌ویژه نقاشی‌های گل رز است. در این نمایشگاه ۱۹ نقاشی در سبک «امپرسیونیسم» با نام «لارُزا» با تکنیک اکرلیک روی بوم و مقوای قاب‌شده به‌نمایش گذاشته می‌شود. جعفری در کشیدن این آثار از حجم نور و رنگ بسیاری استفاده کرده است. این نمایشگاه ۴ تا ۱۶ مهر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری عقیلی واقع در شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ میزبان هنردوستان است.


گالری ساربان
برنامه‌ پاییزی گالری ساربان با افتتاح نمایشگاه گروهی خوشنویسی «سیاه‌مشق از نگاه خوشنویسان امروز» آغاز شد. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی مانند پیمان پیروی، محمد جوادزاده، بابک حجازی، حبیب رمضان‌پور، مجتبی سبزه، عباس سلطان‌آبادی، مصطفی شبستری، محمدرضا صدری، زهره عباسی، سیدمهدی علوی، محمدعلی قربانی، علی گنجی، احمد مازادی، احمد محمدپور، سیدحیدر موسوی، علی مهری و محمد مهدی یعقوبیان به مدت ۹ روز به نمایش درخواهد آمد. نمایشگاه «سیاه‌مشق از نگاه خوشنویسان امروز» چهارم مهرماه در گالری ساربان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ افتتاح شد و تا ۱۲ مهر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


گالری فرامرزی
گالری فرامرزی میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمندانی مانند مارکو گریگوریان، پرویز کلانتری و ایران درودی با موضوع «کویر» است. این نمایشگاه «برهوت» نام دارد و دلیل برگزاری آن توجه ویژه‌ هنرمندان ایرانی به طبیعت سرزمین ایران است. نمایشگاه «برهوت» تا ۲۴ مهرماه در گالری فرامرزی واقع در خیابان ونک، خیابان ارم، شماره‌ ۶ برقرار است.


نگارستان «آن»
نازگل انصاری‌نیا مجموعه‌ای از آثارش را در نگارستان آن به نمایش گذاشت. نمایشگاه «پوست انداختن» شامل دو مجموعه کار است که بین سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳ تولید شده‌اند. این دو مجموعه با نام‌های «ساخت و پرداخت» و «پوسته» به‌نمایش گذاشته می‌شوند. مجموعه‌ نخست حجم‌هایی به‌شکل ماکت معماری و مجموعه دوم، چیدمان بزرگی از کاغذ است. این دو پروژه روی تغییرات سال‌های اخیر تهران تمرکز دارند؛ در این چند سال، شاهد رشد سریع ساخت‌وساز، تخریب ساختمان‌های قدیمی و تغییر ماهیت شهر بوده‌ایم، به‌طوری‌ که بخش بزرگی از خاطرات جمعی ما و همچنین فضای باز شهری در معرض نابودی است. مجموعه «پوسته» روی این موضوع تمرکز دارد. پروژه دیگر هم ساخت و پرداخت نقاشی‌های دیواری را موضوع قرار می‌دهد که با مضامین معماری سنتی بر دیوار بناهای جدید شهر کشیده شده و امکان وجود این فضاها را با سه‌بعدی کردن دیوارنگاره‌ها امتحان می‌کند. این حجم‌ها فقط اشاره‌ای به این موضوع است و نمی‌خواهد پیامی را به مخاطبش منتقل کند. انصاری‌نیا لیسانس طراحی گرافیک و فوق لیسانس هنرهای تجسمی است. این هنرمند نمایشگاه‌های مختلفی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است. نمایشگاه «پوست انداختن» چهارم مهرماه در نگارستان «آن» به نشانی ونک، خیابان سئول، شماره ۴۰ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ مهرماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نگارستان «آن» شنبه‌ها تعطیل است.


گالری شیلا
مرتضی اسدی مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را با موضوع انسان و رفتن در نمایشگاهی با عنوان «خیال ایرانی» در گالری «شیلا» به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه ۳۰ تابلوی نقاشی با تکنیک اکرلیک روی بوم به ‌نمایش گذاشته شده است. این آثار، سبک خاصی ندارند. نمایشگاه «خیال ایرانی» تا ۱۱ مهرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از طالقانی، کوچه‌ گیلان، شماره‌ ۲، واحد ۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.


موزه عکسخانه شهر
موزه‌ عکسخانه‌ شهر به‌مناسبت هفته‌ دفاع مقدس، عکس‌هایی را از دوران جنگ به‌نمایش گذاشته است. این نمایشگاه شامل ۳۰ قطعه عکس رنگی در اندازه‌های مختلف از آرشیو موزه‌ عکسخانه‌ شهر است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ۳۰ شهریور تا ۸ مهرماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها ۹ تا ۱۳ به موزه‌ عکسخانه‌ شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند.


گالری گلستان
شیرین محسنی‌نسب آثار نقاشی خود را به‌صورت چیدمان بوم‌ها در گالری گلستان به ‌نمایش می‌گذارد. به گفته‌ این هنرمند، آثار نمایشگاه «دوزخ، برزخ، بهشت» برشی از زندگی خود هنرمند است. او همچنین معتقد است، نقاشی، لحظه‌ها را شاعرانه‌تر می‌کند و این بیننده است که از هر عکس‌العملی، تعبیری خاص را به صرف تمام غرایز و فرهنگ و مصائب و مسائل خود برداشت می‌کند. نمایشگاه «دوزخ، برزخ، بهشت» فردا جمعه ۱۱ مهرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره‌ ۳۴ افتتاح می‌شود و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری گلستان پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.


فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه «رهایی» با آثار ۸۰ نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی و برای حمایت از مردم غزه در فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت. نمایشگاه «رهایی» تا ۲۱ مهر در فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند هر روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.