شرکت پدیده آذران پیشرو در تولید و  توزیع  ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی در ایران
ورق های کامپوزیت آلومینیومی برای اولین بار در کشور آلمان ابداع گردید . استقبال و کاربرد فراوان این محصول به عنوان یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان بیانگر کیفیت مناسب و عدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرای آن است .
با ظهور مدرنیزم در معماری و شروع عصر مدرن و همگام با روی کار آمدن معماران تحصیلکرده و مجرب و همچنین علاقه مندی وافر به ایجاد بلند مرتبه سازی و ساخت و سازهای صنعتی ، استفاده از مصالح پیشرفته بیش از پیش مورد توجه کارفرمایان و مجریان ساختمانی کشور قرار گرفت به نحوی که طی چند سال اخیر استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بعنوان یکی از مصالح پیشرفته آنچنان مورد توچه قرار گرفته که امروز به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانی کشور مبدل شده است .
شرکت پدیده آذران ، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در تولید و توزیع ورقهای کامپوزیت آلومینیومی و به عنوان عضوی از جامعه بازرگانی و صنعت کشور افتخار دارد در طول چندین سال فعالیت مستمرخود از سال ۸۱ در صنعت کامپوزیت ، ابتدا با واردات و سپس با بومی نمودن تکنولوژی تولید ورق های کامپوزیت آلومینیومی جایگاه خود را بعنوان یکی از پیشروان تولید و عرضه این محصول تثبیت نماید.
شرکت پدیده آذران با ثبت علائم تجاری آیبوند (IBOND) و مک بوند (MACBOND) ضمن ادامه فعالیت، همت خود را همچنان صرف بالا بردن کیفیت محصولات به طور گسترده و چشمگیرتری نموده است تا در زمینه صادرات نیز نفشی فعال داشته و محصولات خود را به آسیای میانه، عراق ،کشورهای آفریقایی و بسیاری از نقاط دیگر جهان صادر نماید.
مهندس رفیعی مدیرعامل شرکت پدیده آذران در خصوص ویژگی محصولات تولیدی این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه از نظر کیفیت و قیمت عنوان کرد: مقاومت ورق های کامپوزیت آیبوند به واسطه پوشش رنگPVDF پایداری فوق العاده ای در برابر نور خورشید، اشعه ماورای بنفش ، دماهای متفاوت (۴۰- تا ۸۰+ درجه سانتی گراد ) و مواد اسیدی و قلیایی دارا می‌باشد . همچنین با توجه به وزن کم ورق در مقایسه با دیگر مصالح قابل استفاده در نمای ساختمان بشدت سبب کاهش وزن ساختمان می شود . ورقهای کامپوزیت دارای وزن کمی حدود ۸-۵ کیلوگرم در هر متر مربع می باشد که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ ،شیشه و سیمان دارای پائین ترین وزن ممکن می باشند. کاهش وزن سازه نیز باعث کاهش ضریب زلزله در محاسبات می‌باشد.
ضمنا ورقهای کامپوزیت در رنگهای متنوع و سایزهای مختلف قابل عرضه بوده و به سادگی پردازش و نصب می‌شوند .
مهندس رفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد که چه اقداماتی می بایست صورت پذیرد تا با وضعیت موجود کشور ، تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با شرکت های مشابه خارجی را داشته باشند؟ اظهار داشت: افزایش کیفیت محصولات ، کاهش قیمت تمام شده کالاها با استفاده از فن آوری های جدید در امر تولید ، ایجاد بازارهای جدید صادراتی ،بکارگیری شیوه های نوین در امر صادرات در سایه استفاده از تجارت الکترونیکی و از همه مهمتر ایجاد ارزش افزوده در تولید محصولات و افزایش درآمد ارزی و جلوگیری از خام فروشی از اقداماتی است که می تواند به بهبود وضعیت تولید و صادرات محصولات تولید کنندگان داخلی در مقایسه و رقابت با محصولات شرکت های خارجی کمک شایانی نماید .