واکنش یاسر هاشمی به لغو سخنرانی خواهرش در مشهد
رئیس دفتر ریاست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «متاسفانه در روز دانشجو و هفته وحدت حوزه و دانشگاه امسال شاهد لغو برخی سخنرانی‌ها بودیم» گفت: بازتاب لغو سخنرانی فائزه هاشمی در مشهد و ورامین بیشتر از برگزاری آن بود. به گزارش برخی رسانه‌ها، یاسر هاشمی رفسنجانی در اختتامیه همایش سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فائزه هاشمی پیش از سخنرانی در مشهد، در شهر نور برنامه‌ای داشت؛ اما بازتاب لغو سخنرانی وی بیش از مراسمی بود که اجازه برگزاری آن داده نشد. وی تصریح کرد: مطمئنا نتیجه این حرکات غیرمعقولانه برعکس خواهد بود.
هاشمی افزود: باید اجازه دهیم که افکاری که نسبت به هم قرابت بیشتری دارند، تجمع کرده و تشکلی را ایجاد کنند تا آغازی باشد برای شروع فعالیت‌های جدی دانشگاه، زیرا اعتقاد داریم رشد این تشکل‌ها برای دانشگاه و کشور مفید است.
یاسرهاشمی رفسنجانی با اشاره به وظایف دانشگاه آزاد اسلامی در قبال فعالیت‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد وظایفی برای ارتقای کمی و کیفی تشکل‌های دانشجویی بر عهده دارد؛ آنچه که من احساس می‌کنم، این است که در سطوح عالی دانشگاه نیز این انگیزه وجود دارد و دیدگاه مسئولان دانشگاه در این زمینه توسعه‌گراست.
رئیس دفتر ریاست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «دانشگاه آزاد باید حامی و مشوق تشکل‌های دانشجویی باشد» بیان کرد: ما به دنبال ایجاد اعتماد در تشکل‌ها نسبت به دانشگاه هستیم؛ باید در دانشگاه شرایطی ایجاد شود که همه بتوانند از سهم خود در چارچوب قانون برای فعالیت دانشجویی بهره‌مند شود.
هاشمی رفسنجانی دانایی محوری را رویکرد و سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در قبال تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: باید از فضای احساسی و هیجانی دور شد؛ دانشجو باید بتواند در بستر این فضا از قدرت تفکر و تعقل خود استفاده کند؛ در حقیقت دانشجو باید احساس کند که سخنش به گوش مسئولان می‌رسد. وی تاکید کرد: باید کمک کنیم که در رساندن صدای دانشجو به مسوولین هیچ سانسوری صورت نگیرد و سخن تند و مخالف سرکوب نشود؛ متاسفانه در روزهای 16 و 27 آذر امسال شاهد لغو برخی سخنرانی‌ها در شهرهای مختلف بودیم.