تعامل با  استانداران و نمایندگان مجلس
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گردهمایی هفته گذشته روسای سازمانها در استانها و معاونین و مدیران زیر مجموعه وزارتخانه در تهران گفت: همه شما باید برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کشور با استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانها تعامل و همکاری داشته باشید و از هیچ نوع کمکی دریغ نکنید.
مهندس محمدرضا نعمت زاده با اشاره به ضرورت گنجانیدن تمام دستورالعمل ها در یک کتابچه همراه مدیران تاکید کرد: این کتابچه و رهنمودهای آن اساس برنامه ها و تصمیم گیریهای ما را تشکیل می دهد استفاده از آن ثبات می آورد و شاید تا ۱۰ سال آینده هیچ ماده و تبصره آن عوض نشود و تغییر نکند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گردهمایی هفته گذشته روسای سازمانها در استانها و معاونین و مدیران زیر مجموعه وزارتخانه در تهران گفت: همه شما باید برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کشور با استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانها در تعامل و همکاری داشته باشید و از هیچ نوع کمکی دریغ نکنید.
مهندس محمدرضا نعمت زاده با اشاره به ضرورت گنجانیدن تمام دستورالعمل ها در یک کتابچه همراه مدیران تاکید کرد: این کتابچه و رهنمودهای آن اساس برنامه ها و تصمیم گیریهای ما را تشکیل می دهد، استفاده از آن ثبات می آورد و در عرض چند سال و شاید تا 10 سال هیچ ماده و تبصره آن عوض نمی شود و تغییر نمی کند.
وی در مورد نحوه همکاری با حدود 3 میلیون صنوف کشور که حداقل یک سوم آنان فاقد پروانه هستند گفت: این صنوف را باید یاری داد و از آنها خرده نگرفت چراکه هرکدام شغلی ایجاد کرده اند و هزینه هایشان باید تامین شود ، هرچند هزینه های تولید در کشور بالا می رود.
نعمت زاده تاکید کرد: ما باید کار مولد درست کنیم تا فردا اگر 2 میلیون دانشجو فازغ التحصیل شدند و جویای کار بودند برای آنها کار داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر عملکرد صنعت، معدن و خدمات وابسته مانند صادرات افزود: صادرات برای ما بسیار مهم و تاثیرگذار است و نباید از آن غافل شویم.
نعمت زاده از ضرورت اصلاح و ثابت ماندن تعرفه ها برای حداقل 3 الی 4 سال وشاید 10 سال آینده خبر داد و خاطر نشان ساخت: تغییرات روزانه و دائمی در بحث تعرفه‌ها لازم نیست مگر در موارد استثناء که باید کارشناسی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این گردهمایی با بیان اینکه قوانین جدید صنوف و مبارزه با کالای قاچاق دارای اشکلاتی است ، خواستار اصلاح و رفع و رجوع مشکلات این قوانین شد.

محمدرضا نعمت زاده: تعرفه ها باید برای ۱۰ سال ثابت بماند و تغییر نکند، تغییرات روزانه و دائمی در بحث تعرفه ها لازم نیست