صدور 60 هزار کارت کار اتباع خارجی در تهران
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان این‌که نزدیک به 90 درصد اتباع خارجی در استان تهران مستقیما در بخش خصوصی کار می‌کنند، از صدور 60 هزار کارت کار اتباع خارجی در استان تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما احمد لطفی‌نژاد در مراسم افتتاح دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی اظهار کرد: موضوع اشتغال تنها دغدغه‌ مسئولان نیست، چون اشتغال امری فرادستگاهی، فراوزارتی، فراقوه‌ای و فرابخشی است و همه مردم، دستگاه‌های اجرایی، قوای سه‌گانه و بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی همگی به نحوی درگیر مساله‌ اشتغال هستند.
وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در استان تهران را برای سال ۹۲، ۱۵۰ هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: در این فرآیند باید بخش‌های خصوصی و تعاونی را پیوند بزنیم و شبکه‌ تولید، خدمات و اشتغال را در استان تهران ایجاد کنیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان این‌که نزدیک به ۹۰ درصد اتباع خارجی در استان تهران مستقیما در بخش خصوصی کار می‌کنند، افزود: این تشکل‌ها نمایندگان بخش خصوصی هستند که باید با دفاتر اقامت و کفالت خود پیوند زده شوند تا امکان نظارت و هدایت بیشتر فراهم شود.
لطفی‌نژاد در عین حال از ثبت شش دفتر کفالت و اقامت اتباع خارجی در استان تهران خبر داد و گفت: در استان تهران باید ۱۱۷ دفتر کفالت ایجاد شود که هدف‌گذاری اولیه‌ ما ۵۴ دفتر است. وی همچنین از صدور ۶۰ هزار کارت کار اتباع خارجی در استان تهران خبر داد و گفت: ۶۰ هزار کارت دیگر در حال صدور است.