شناسایی سه نقطه حادثه خیز آزادراه آزادگان در مسیر اصفهان به تهران

دنیای اقتصاد- مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان از شناسایی سه نقطه پرتصادف در آزاد راه آزادگان در مسیر اصفهان - تهران خبر داد. فرزاد دادخواه با اشاره به اینکه منطقه مسکونی بختیار دشت، ورودی شرکت شیر پگاه و پمپ بنزین قدس (هر سه در شمال غربی شهر اصفهان) از نقاط پر تصادف به شمار می رود، اظهار داشت: با انجام طرح هایی مانند طرح کندروهای طرفین مقاطعی از میزان تصادفات این سه نقطه کاسته خواهد شد. مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اقداماتی درزمینه ایمن سازی و آشکارسازی با اجرای خط کشی، شیارهای لرزاننده، نصب گاردریل و تابلو نیز انجام شده است.

دادخواه گفت: از ابتدای محور از میدان استقلال به سمت شاهین شهر نسبت به روکش باند تندرو اقدام شد و امید است ۶خطه شدن محور و همچنین احداث باندهای کندرو این محور عملیاتی شود زیرا احداث باندهای کندرو می تواند بخش عمده ای از ترافیک محلی و دسترسی های موجود به محور اصلی را کاهش دهد و تصادفات کاهش یابد . وی درباره اقدام های انجام شده برای ایمن سازی منطقه صنعتی محمود آباد در این مسیر گفت: تفاهمنامه ای بین اداره کل راه وشهرسازی و شهرک صنعتی محمود آباد تنظیم شده که ۳۴ دسترسی موجود فعلی به چهار ورودی و خروجی کاهش یابد.

دادخواه تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص این محور و وجود بار ترافیکی سنگین در آن و وجود کارخانجات وصنایع مهم استان از جمله پالایشگاه اصفهان، شرکت پالایش نفت جی، نیروگاه، پتروشیمی، شهرک شهید منتظری، منطقه مسکونی بختیار دشت و شهرک صنعتی محمود آباد ، این محور دارای ۳۴ دسترسی است که باتوجه به وجود کارخانجات سنگبری درآن تردد تریلر و کامیون ترافیک زیادی دارد. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: آزاد راه آزادگان از میدان استقلال در خروجی اصفهان شروع و به سمت شاهین شهر و پلیس راه ادامه دارد که ۱۴ کیلومتر از آن تا شاهین شهر بصورت ۶ خطه و ۷.۵ کیلومتر از شاهین شهر تا پل سلیمان خاطر( در شمال اصفهان) به صورت ۴ خطه است.