اختصاص 300 میلیارد تومان  یارانه برای واحدهای لبنی
سومین نشست شورای اداری سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان تهران در سال جاری با حضور یدالله صادقی، رئیس سازمان و معاونان و روسای ادارات شهرستانی در شهریار برگزار شد.
دستور کار این نشست بررسی راهکارهای اجرای دقیق برنامه تنظیم بازار شب عید استان تهران و تبیین چارچوب فعالیت‌های سازمان در سال آینده بود.
برگزاری این نشست با ابلاغ حکم انتصاب مجدد و ابقاء صادقی در سمت ریاست سازمان مقارن شد که با توجه به عملکرد مثبت وی در دوره ریاستش با استقبال صنعتگران و انجمن‌های صنفی مواجه شده است.
صادقی در ابتدای نشست با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق طرح تنظیم بازار شب عید با برنامه‌ریزی فراگیر و به موقع، تلاش مدیران ادارات شهرستانهای استان تهران را برای موفقیت این طرح خواستار شد.
هدف‌گذاری اصلی طرح جلوگیری از نوسانات قیمتی کالاهای مصرفی مورد نیاز خانوارها به ویژه پوشاک، کیف و کفش و مواد غذایی در آستانه سال جدید است که با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم، هماهنگی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تقویت نمایشگاه‌ها تحقق خواهد یافت.
صادقی با یادآوری این که در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به هیچ عنوان کالای خارجی عرضه نشود از مدیران شهرستان‌ها خواست این مساله را مدنظر داشته باشند.
چگونگی توزیع سبدکالای در نظر گرفته شده برای اقشار کم‌ درآمد در ماه های بهمن و اسفند از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی گفت: باید تلاش کنیم با توزیع مویرگی مناسب این سبد مانع از شکل‌گیری صف‌های طولانی برای دریافت آن توسط افراد حائز شرایط شویم.


ادامه از صفحه اول - یکی از خبرهایی که در این نشست توسط صادقی عنوان شد اختصاص یارانه 300 میلیاردتومانی به واحدهای لبنی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بود.
دولت برای کنترل قیمت محصولات لبنی تا پایان سال مبلغ فوق را برای جبران زیان واحدهای لبنی در نظر گرفته است.
برای پرداخت این یارانه با انجمن تولیدکنندگان محصولات لبنی و کارخانجات مربوطه تماس گرفته شده و مصوبه برای اجراء به آنها ابلاغ شده است.
موضوع ساماندهی فعالیت معادن از دیگر مواردی بود که صادقی گریزی به آن زد و با اشاره به دستورالعمل 11 ماده‌ای ابلاغی اخیر سازمان در مورد نحوه واگذاری معادن، استیفای حقوق دولتی و ... خواستار اجرای دقیق این دستورالعمل شد.
او تصریح کرد: برای حصول اطمینان از اجرای درست قوانین و ارتقای رضایت‌مندی ارباب‌رجوع در واحدهای زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قرار است کمیته‌ای ویژه تشکیل شود. مسئولیت این کمیته، ارتقاء سلامت اداری و تسهیل امور ارباب رجوع از طریق بهبود فرآیندهای اجرائی است.
به گفته صادقی تاکید وزارت‌خانه بر کاهش تصدی‌گری دولتی، چابک سازی اداری و ارتقاء سلامت اداری است.
احتمال تجمیع ساختمان‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران دیگر موردی بود که صادقی به آن اشاره کرد. این سازمان در حال حاضر 4 ساختمان در تهران در اختیار دارد که بر اساس برنامه‌های صورت گرفته قرار است همه آن‌ها تجمیع شوند.