مترجم: آرش جمشیدنژاد

از پیشرفت در عرصه تکنولوژی تا سرمایه‌گذاری خصوصی، شماری از صنایع از همه جای جهان، تغییرات قدرتمندی را برای سال پیش‌رو پیش‌بینی می‌کنند. سیستم‌های اتوماسیون خانگی، اپلیکیشن‌های موبایل املاک و مستغلات، ورود موج جدیدی از افراد حرفه‌ای به عرصه تکنولوژی کسب‌و‌کار؛ با این تفصیل ، بخش تکنولوژیک به زودی شاهد تغییرات شگرفی خواهد بود. درخصوصی کردن وام‌دهی دانشجویی، نهادهای دیجیتال و طراحی وب نیز چشم‌انداز روشنی پیش‌رو دیده می‌شود. در این مقاله پیش‌بینی شش کارشناس را برای سال ۲۰۱۷ بیان کرده‌ایم.«ابزارهای بیشتر و بیشتری به‌صورت آنلاین درمی‌آیند و داده‌ها را مبادله می‌کنند؛ شاهد پیشرفت‌های موثرتری در اتوماسیون خانگی، مدیریت انرژی و سرگرمی
خواهیم بود».

نیک ویور، موسس سیستم وای‌فای خانگی Eero

«به دنبال رقابت در وام‌دهی خصوصی به دانشجویان و تامین مالی مجدد برای قوی‌تر شدن در سال ۲۰۱۷ خواهیم بود؛ چرا که وام‌دهندگان سنتی فرصت‌های گوناگونی را در پر کردن گوشه‌های تامین‌نشده بازار و دستیابی به مشتریان نسل هزاره ارزشمند می‌بینند».

ساشا بیکوف، موسس شرکت طراحی داخلی Sasha Bikoff

«خیزش این آژانس داخلی برای مشتریان بزرگ شامل شرکت‌ها و گروه‌های بزرگ قابل پیش‌بینی است. نهادهای وسیع و کوچک تیم‌های خلاق درون سازمانی را برای مشتریان ایجاد و مقیاس‌بندی می‌کنند؛ مک‌دونالد و آژانس تبلیغاتی اومنیکوم مثال‌های برجسته‌ای در این زمینه هستند».

استفان دش، مدیر ارشد اجرایی بازاری با چند وام‌دهنده Credible

«مردم می‌خواهند از رنگ‌های بیشتری در فضاهای داخلی خود استفاده کنند. با وجود وبلاگ‌های طراحی، مردم در مورد طراحی مطلع‌تر شده‌اند و می‌توانند به‌جای محتاطانه‌ برخورد کردن، تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد آنچه دوست دارند بگیرند».

سامانتا ادواردز، یکی از موسسین آژانس دیجیتال The Charles

«ابزارهای موبایل به کمک نهادهای املاک و مستغلات آمده‌اند. آنها نه تنها در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و زندگی را برای یک میلیون ارگان بهتر می‌کنند؛ بلکه تجربه مشتریانی را که به دنبال خانه بعدی خود هستند نیز بهبود می‌بخشند».

مت باربا، مدیر ارشد اجرایی ابزار آنلاین املاک و مستغلات Placester

«تکنولوژی نباید فقط به مدیران IT و افرادی که تمام روز پشت کامپیوترشان نشسته‌اند خدمت کند. به همین دلیل امسال، شاهد موج بزرگی از نوآوری در صنایع به اصطلاح یقه آبی۱ هستیم که در آن کسب‌و‌کار اغلب هنوز روی کاغذ انجام می‌شود».

پی‌نوشت:

۱. منظور از صنایع یقه آبی، صنایعی است که وابسته به کارگران فنی و نیمه‌فنی است. کارگرانی که یونیفرم آنها اغلب به رنگ آبی است.