دنیای اقتصاد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیاده راه کردن محور تاریخی اصفهان از سی و سه پل تا میدان امام علی (ع) در دست بررسی است و تا پایان سال، مشاور برای اجرای عملیات انتخاب می‌شود. علیرضا صلواتی در پنجمین نشست فرهنگ ترافیک اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه سال‌ها پیش و با هجوم خودروها به خیابان‌های اصفهان پیاده روها کارکرد اصلی خود را از دست داده و حتی فراموش شده‌اند؛ و پس از آن به فاصله بسیار کمی دوچرخه‌ها از دور خارج شدند. وی افزود: امروز متاسفانه حتی دانش آموزان در اصفهان به دلیل بعد مسافت و ... از دوچرخه استفاده نمی‌کنند و اکثرا سوار بر سرویس مدارس جابه جا می‌شوند؛ در واقع روزانه 75 هزار دانش آموز اصفهانی به جای استفاده از دوچرخه از سرویس مدرسه یا خودورهای والدین استفاده می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه استفاده بیش از اندازه از خودرو در شهر اصفهان موجب شده تا این شهر به دام آلودگی گرفتار شود و وضعیت خوبی از نظر کیفیت هوا نداشته باشد، تصریح کرد: پیاده راه کردن محور تاریخی اصفهان از سی و سه پل تا میدان امام علی (ع) در دست بررسی است و تا پایان سال مشاور برای اجرای عملیات انتخاب می‌شود.

وی تاکید کرد: سعی داریم تا حمل و نقل عمومی به هم پیوسته را در اصفهان اجرایی کنیم چراکه اعتقاد داریم پیوستگی حمل و نقل عمومی موجب تسریع در حرکت و آلودگی کمتر و تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه های دوچرخه رایگان نیز در سطح اصفهان به این منظور احداث شده تا مردم اصفهان سنت دیرینه دوچرخه سواری خود را احیا کنند، اما متاسفانه در ۱۵ سال گذشته طول سفرهای مردم اصفهان دو برابر شده است و به همین دلیل مردم از پیاده روی هر روز دورتر می‌شوند.