دنیای اقتصاد: رییس فدراسیون انجمن های ورزشی در مورد حضور نماینده فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال در ایران گفت: وی از امکانات ایران ابراز رضایت کرده و گفته که زمین اصفهان قابلیت تبدبل شدن به یک زمین بین المللی را دارد.محمد علیپور، اظهار کرد: ساندرو مورونی به عنوان نماینده فدراسیون جهانی در ایران حضور دارد و بازدیدهایی هم داشت. در صحبتی که با او داشتیم گفت زمین بیس بال و سافت بال اصفهان در دوبخش قابلیت بین المللی شدن را دارد. وی افزود: این کارشناس فدراسیون جهانی بیس بال گفته عملیات اجرایی ساخت این زمین ظرف یکماه آینده آغاز می شود و نمونه برداری جهت آزمایش خاک در اعماق مختلف این زمین انجام شد.
رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی ادامه داد: قرار شده پس از ارائه نتایج اولیه آزمایشگاه طی روزهای آینده و تهیه و تکمیل چک لیست های مرتبط، برآورد هزینه ساخت آن اعلام شود. قرار است در آینده ۴۰۰ متر مربع به این زمین اضافه شود که این امر قابلیت‌های زمین را افزایش خواهد داد. وی گفت: زمان کاشت و رشد چمن طبیعی این زمین یک ماه تا سه ماه خواهد بود. البته احداث سکوهای اطراف آن به زمان بیشتری نیاز دارد و بستگی به نظر مسئولان ورزشی ایران خواهد داشت.علیپور با تاکید بر اهمیت و تاثیر زیاد حضور مسئولان فدراسیون های جهانی در ایران گفت: این حضور باعث می شود که بتوانیم از کمک آنها برای رشد رشته های مختلف استفاده کنیم. به طور مثال در همین حضور رییس کنفدراسیون سپک تاکرا در ایران تمام هزینه های اعزام تیم ملی به مسابقات میانمار را تقبل کرد. وی ادامه داد: رئیس فدراسیون جهانی بیس بال هم برنامه های زیادی برای کمک به ایران دارد و ما این تلاش را به فال نیک می گیریم.در این شرایط کمتر فدراسیون جهانی را می توان پیدا کردکه به فدراسیون های ملی کمک کند.رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی در مورد گلایه های مریم ابوترابی مادر سارا عبدالملکی ملی پوش سانحه دیده راگبی بانوان ایران از کمک نکردن این فدراسیون در برخی مواقع به فرزندش گفت: در ابتدای کار فدراسیون تلاش زیادی کرد و بعد از آنکه وزارت بهداشت و وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی جلو آمدند و کار روی غلتک افتاد ما کمرنگ تر شدیم. وی ادامه داد: هم اکنون هم این ملی پوش خوب ما به یک مجتمع توانبخشی منتقل شده که کارها و هزینه های این بیمارستان هم با هماهنگی وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی است و امیدواریم شرایط این ملی پوش در آن بیمارستان بهبود بیشتری یابد. اگر از این بیمارستان هم مرخص شود بازهم فدراسیون هر کاری که در توان داشته باشد برایش انجام می دهد.

علیپور در مورد اعزام تیم ملی راگبی به مسابقات رنکینگ امارات گفت: راگبی طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و در میادین مختلف نتایج خوبی کسب کرده و مطمئنم که در مسابقات رنکینگ آسیایی امارات هم می تواند سربلند و موفق آمیز عمل کند. وی ادامه داد: سمینار علمی و کارگاه آموزشی دراگون بوت با حضور مایک هسلام، رئیس افتخاری فدراسیون جهانی دراگون بوت (IDBF) ششم اسفند ماه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.علیپور گفت: تیم ملی دراگون بوت بانوان با حضور ۱۳ پاروزن، طبال و سکاندار اواخر اسفندماه جاری در کاپ پادشاهی تایلند شرکت خواهد کرد. سمیه غفاری، سرمربی، سمیه غفاری، سکاندار، دنیز مختار پور، طبال معصومه علی آبادی فراهانی، مژگان پیل افکن، اسما موثق، رضوان الوندی، سارا فرزانه، الهام اسماعیل پور،سوگند زارعی، سمیه زارعی، مینا زند،مریم افشاری و فاطمه ابراهیمی به عنوان پاروزن این تیم را همراهی می کنند.