دنیای اقتصاد: رئیس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه اتاق اصناف رو به رشد است و ما به دنبال پویایی آن هستیم به شرطی که برخی دوستان ریاست طلب، فکر کهنه خود را تغییر دهند، گفت: اتاق اصناف اصفهان نسبت به 10 ماه گذشته پویاتر و متفاوت تر از دوره ریاست بصیرت شده و ارباب رجوع رضایت نسبی از شرایط کنونی دارند سید محمدرضا پاک نژاد در گفتگو با خبرگزاری ایمنا، در خصوص دلایل استعفای غیر رسمی بصیرت از هیات ریسه اتاق اصناف، بیان داشت: شاید بخشی از دلیل این استعفا خستگی بصیرت است چرا که حتی در نحوه ارائه استعفای خود تمرکز لازم را نداشت به نحوی که اکنون این خواسته غیرقانونی شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه بصیرت ابتدا باید خواسته خود را در هیات رئیسه اتاق اصناف مطرح می کرد، افزود: این استعفا در صورت تصویب باید، در دستور اجلاس ماهانه اتاق قرار می گرفت و بعد از رای گیری از بین روسای اتحادیه های صنفی مجددا به هیات رئیسه ارجاع داده می شد تا با بررسی در کمیسیون نظارت مورد تصویب قرار می گرفت.
رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه استعفای بصیرت از روند قانونی خود خارج و تاکنون نیز تایید نشده است، تاکید کرد: این استعفا به احتمال زیاد مورد تایید قرار نمی گیرد و در تلاشیم با توجه به تجارب بصیرت از حضور وی در اتاق اصناف استفاده کنیم اما تاکید می کنم تفکر بصیرت با بنده بسیار متفاوت است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت قبول استعفا، غفرانی و انصاری پور اعضای علل بدل اتاق اصناف هستند، گفت: البته کار به استعفای بصیرت نخواهد کشید چرا که اکثر مدیران شهری در راستای حفظ امنیت اصناف در تلاش هستند.
پاک نژاد با بیان اینکه طی 10 ماه اخیر جلسات اتاق اصناف با قوت خود برگزار شده است، بیان داشت: اتاق اصناف رو به رشد است و ما به دنبال پویایی آن هستیم به شرطی که برخی دوستان ریاست طلب، فکر کهنه خود را تغییر دهند چرا که فصلی نو
به روی اصناف اصفهان گشوده شده است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند بصیرت به دنبال ریاست اتاق اصناف است، با تایید این موضوع، گفت: بصیرت بنا داشت به گونه ای از حوزه اصناف خارج شود و با یک بازی سیاسی مجددا به اصناف برگردد. اما قانون تاکید دارد اگر فردی به هر دلیل موجب برهم زدن نظم و آسایش اصناف شود و با استعفایش موافقت شود دیگر لزومی ندارد که در انتخابات مجدد اتاق اصناف شرکت کند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه اتاق اصناف اصفهان نسبت به ۱۰ ماه گذشته پویاتر و متفاوت تر از دوره ریاست بصیرت شده و ارباب رجوع رضایت نسبی از شرایط کنونی دارند، تاکید کرد: به هر حال بصیرت با داشتن ۷۳ سال سن هر آنچه را در توان داشته رو کرده است.
ما اکنون از حضور افراد جوانتر در اتاق اصناف بهره می گیریم و این تفاوت نگاه بنده با بصیرت است.