خویشتن ارجاعی
فراخوان چهارمین سالانه هنر معاصر «پرسبوک» با عنوان «خویشتن ارجاعی» از یک ماه پیش بر روی سایت این سالانه قرار گرفت. پرسبوک امسال تفاوت زیادی با سالهای گذشته دارد. از یک سو، پیرنگ نمایشگاه سیاست کلی آنرا تبیین کرده است و از سوی دیگر امسال نمایشگاه به صورت کیوریتال برگزار میشود. یعنی برخلاف عادت هرسال که آثار پس از ارسال از سوی هیات داوران انتخاب میشدند امسال انتخاب و ارائه آثار از سوی کیوریتور-مدیر- های جشنواره «علی اتحاد» و «نیما زاغیان» انجام میگیرد. تفاوت دیگری که امسال شاهد آن هستیم در سیاست گذاری جشنواره است.
فراخوان چهارمین سالانه هنر معاصر «پرسبوک» با عنوان «خویشتن ارجاعی» از یک ماه پیش بر روی سایت این سالانه قرار گرفت. پرسبوک امسال تفاوت زیادی با سالهای گذشته دارد. از یک سو، پیرنگ نمایشگاه سیاست کلی آنرا تبیین کرده است و از سوی دیگر امسال نمایشگاه به صورت کیوریتال برگزار میشود. یعنی برخلاف عادت هرسال که آثار پس از ارسال از سوی هیات داوران انتخاب میشدند امسال انتخاب و ارائه آثار از سوی کیوریتور-مدیر- های جشنواره «علی اتحاد» و «نیما زاغیان» انجام میگیرد. تفاوت دیگری که امسال شاهد آن هستیم در سیاست گذاری جشنواره است. این بار برخلاف عادت رایج جشنوارهها که آثار را بر اساس مدیوم-رسانه-های مختلف دسته بندی میکنند راه به سوی ارائه مدیومهای مختلف باز است و این محدودیت رسانهای از میان برداشته شدهاست. دبیرسالانه مثل سه دوره پیشین «ادوارد لوسی اسمیت» است. و «ندا درزی» بنیانگذار پرسبوک مدیریت کلی مجموعه را به عهده دارد. آنچه از پیرنگ نوشته شده توسط علی اتحاد و نیما زاغیان برای پرسبوک امسال میتوان فهمید، آن است که برگزارکنندگان قصد دارند با تبیین مفهوم «خویشتن ارجاعی» در متن خود بر اهمیت پذیرش آثار
متنوعی تاکید کنند که هریک به نوعی بازنمایی وضعیت زیست هنرمند در دنیای خویش است. مهلت ارسال آثار برای این جشنواره تا بیستم مهرماه است. و صد البته که مطالعه پیرنگ منتشر شده در سایت جشنواره کمک زیادی در درک فضای کلی آن برای شرکتکنندگان میکند.
ارسال نظر