بازدید رسانه ها  از فولادمبارکه

دنیای اقتصاد- هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه فولاد تعدادی از مدیران مسئول و سردبیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های اقتصادی و معدنی کشور از شرکت فولاد مبارکه اصفهان بازدید کرده و با مدیرعامل این شرکت به گفتگو نشستند. در این دیدار بهرام سبحانی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالان عرصه رسانه اظهار داشت: اگر رسانه‌ها در رسالت خبری خود موفق شوند در رشد جامعه بیش‌ازپیش تأثیرگذار خواهند بود.مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به نگاه مدیران این شرکت به همکاری با رسانه‌ها افزود: فولاد مبارکه مجموعه بزرگی است که محصولات صنعتی تولید می کند که هیچ‌کدام مستقیم وارد بازار نمی شود و خوراک صنایع پایین‌دست است و تمام مشتریان پایین‌دستی فولاد مبارکه صنایع هستند، بنابراین ارتباط فولاد مبارکه با رسانه‌ها برخلاف تصور عامه مردم جنبه تبلیغاتی ندارد.

وی افزود: ما در فولاد مبارکه به دنبال تبلیغ نیستیم چراکه مصرف کنندگان محصولات ما شناخته‌شده هستند و با ما آشنایی کامل دارند، ورق فولادی محصولی نیست که با تبلیغ بیشتر، مردم به‌عنوان مصرف‌کننده نهایی خرید بیشتری انجام دهند، مصرف صنعتی دارد ولی ارتباط با رسانه‌ها با این هدف است که اطلاع‌رسانی در جامعه صورت گیرد.در جامعه‌ای که عده‌ای مانند رسانه‌های خارجی، مدام در جهت تخریب هستند و همیشه سیاه نمایی کرده، فقر و بیکاری و معضلات کاری را بیان می کنند و صنعت را با مشکل مواجه می کنند باید به این مهم توجه داشته باشند که فولاد مبارکه با همه شرایط در حال کار است، گرچه ممکن است برخی از رسانه‌ها، همین را به دولت انتساب دهند که فولاد مبارکه دست در جیب دولت دارد ولی فولاد مبارکه نه‌تنها مانند بخش خصوصی هیچ امتیازی از دولت نمی گیرد بلکه برخی امتیازاتی که بخش خصوصی دارد را هم ندارد.برای مثال وام و تسهیلات کم‌بهره به صنایع کوچک و متوسط تعلق می‌گیرد ولی شامل صنایع بزرگ نمی شود، در مقابل وقتی قرار است کمکی برای پروژه‌های عمرانی و توسعه در کشور باشد سراغ صنایع کوچک نرفته و سراغ صنایع بزرگ می‌آیند.

سبحانی گفت: با این توضیحات مجدد تأکید می کنم، ارتباط ما با رسانه‌ها در این جهت است که به مردم اطلاع‌رسانی شود که در کشور فعالیت‌های سازنده زیادی در حال انجام است. رساندن اطلاعات صحیح به جامعه در جهت افزایش سطح امید در بین جوانان مهم است، اگر فولاد مبارکه اقدامات مهم و سازنده ای انجام داده اطلاع‌رسانی می کند، بماند توفیقاتی که فولاد مبارکه به آن دست‌یافته با حسادت‌ها و تنگ‌نظری‌های عده‌ای نیز همراه است. اگر رصد کنیم می بینیم، حملاتی که به فولاد مبارکه میشود هم‌زمان است بازمانی که فولاد مبارکه به توفیقی دست‌یافته است و این نشان می دهد که غرض ورزان آگاهانه یا ناآگاهانه نیمه‌خالی لیوان را می بینند و این عده در رسانه ها هم حضور دارند ولی با همه این هجمه‌ها، ارتباط با رسانه ها در جهت گفتن حقایق است ولو اینکه به مذاق بعضی‌ها خوشایند نباشد. بنابراین گزارش، در این نشست محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه نیز گفت: در نشست‌هایی که با رسانه‌های مختلف داشته‌ایم، مشاهده کردیم که برخی از رسانه‌ها با یک نگاه توسعه محور و برنامه مشخص مسیری را شروع کرده‌اند که جزو اولویت‌های رسانه‌ای فولاد مبارکه بوده و هست. البته فولاد مبارکه با همه رسانه‌ها ارتباط داشته و برقراری این ارتباط هیچ تفاوتی نداشته چراکه مأموریت فولاد مبارکه یک مأموریت اقتصادی است و دراین‌بین هیچ تأثیری از جناح‌های سیاسی نمی پذیرد.

وی افزود: به‌طور مشخص برخی از رسانه ها برنامه تدوین‌شده خوبی دارند که می توانند در بخش اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای فولاد مبارکه تأثیرگذار باشند. اولویت‌دهی برخی رسانه ها به موضوعات اقتصادی و صنعتی و ایجاد فضای اختصاصی در مورد صنعت فولاد و چالش‌ها و چشم‌انداز آن موجب می‌شود که همکاری با این رسانه‌ها توسعه یابد. ضمن اینکه فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت سرآمد کشور و با نگاه دانش‌محور از فضای فراهم‌شده در رسانه‌ها جهت توسعه و انتشار دانش و الگوهای خود به سایر بخش های اقتصادی و اجتماعی کشور استفاده می نماید. مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به حمایت فولاد مبارکه از رسانه‌های ملی و استانی گفت: افتخار می کنیم که فولاد مبارکه در همه مراحل کنار رسانه‌ها بوده و هست و حمایت از رسانه ها و اصحاب رسانه ضمن اینکه برای فولاد مبارکه انتفاع فراوانی دارد، به‌عنوان یک اقدام اجتماعی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت همواره موردتوجه و تأیید مسئولان نظام بوده است. این گزارش حاکی است در این نشست مدیران روزنامه‌های گسترش صمت و فرصت امروز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.