لیلی افشار کتابی را به منظور آموزش گیتار کلاسیک در ایران منتشر کرد. این کتاب به انواع فاصله، آکورد، ریتم، نت زینت، فلاژوله، باره، گام و ... می‌پردازد. تمامی قطعات کتاب با انگشت‌گذاری و ویرایش لیلی افشار انجام شده است.
او این قطعات را برای هنرجویان ایرانی انتخاب کرده تا کمبودی را که در طول این سال‌ها برای آموزش این ساز در ایران احساس می‌شده است تا حدی برطرف کند. قسمت آخر کتاب به همنوازی اختصاص دارد. قطعات کتاب توسط مؤلف در دو سی‌دی اجرا شده و همراه کتاب است.
لیلی افشار از ۱۰ سالگی فراگیری گیتار را آغاز کرد. او یکی از ۱۲ گیتارنوازی بود که برای اجرا در حضور گیتاریست معروف اسپانیایی آندرِس سِگوویا در کلاس‌های پیشرفته‌ او در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد. او نخستین زن در جهان است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک به درجه دکتری دست یافته و دکترای خود را از دانشگاه ایالتی فلوریدا دریافت کرده است و تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده و در حال حاضر رییس برنامه گیتار در دانشگاه ممفیس است.

بازگشت سعید شهروز به صحنه
سعید شهروز خواننده موسیقی پاپ۲۶ دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه خواهد رفت.
دراین کنسرت مجموعه‌ای از آثاری را که بیشتر مورد توجه و استقبال مردم واقع شده‌اند اجرا می‌کند. برای قطعات هم سازبندی‌های متفاوت و متنوع در نظر گرفته شده است تا موجب رضایت مخاطبان را فراهم آورد. همچنین به گفته این خواننده، تا پیش از برگزاری کنسرت، دو تک آهنگ جدید از این هنرمند منتشر خواهد شد. شهروز یکی از چهره‌های نسل اول موسیقی پاپ پس از انقلاب است که همچنان فعالیت‌های موسیقایی خود را ادامه می‌دهد. آخرین آلبوم او «بی خوابی» با همکاری چهره‌هایی چون بهروز صفاریان، روزبه بمانی و مهدی یراحی در سال ۸۷ روانه بازار شد.