ورق آجدار بهترین محصول تحقیق و توسعه در صنعت شناخته شد

پروژه تولید ورقهای آجدار در مجتمع فولاد سبا که به همت معاونت تکنولوژی فولاد مبارکه به پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت فرستاده شده بود، پس از دو مرحله ارزیابی و داوری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین محصولات ارائه شده از طرف شرکتهای زیرمجموعه این وزارتخانه، به عنوان محصول برتر تحقیق و توسعه شناخته شد و تندیس برتر جشنواره را از آن خود کرد.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا گفت: با حمایتهای مدیرعامل و همیاری معاونت های بهره برداری، فناوری و اجرای پروژه های فولاد مبارکه، پروژه دستیابی به دانش فنی و تولید ورق آجدار در سال ۹۲ کلید زده شد و طی مدت دو سال در سال ۹۴ بدون حضور کارشناسان خارجی، توسط تیمی از کارشناسان و کارکنان در مجتمع فولاد سبا نهادینه شد. مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا و مسئول پروژه تولید ورق آجدار تصریح کرد: در حال حاضر محصول ورق آجدار در گرید های ۲-ST۴۴ و ۲-ST۳۷ مطابق با استاندارد DIN۵۹۲۲۰ در عرض ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر و ضخامت ۳ تا ۱۲ میلیمتر به تولید انبوه رسیده و به بازار داخل و خارج عرضه می شود که خوشبختانه رضایت مشتریان را در پی داشته است. وی در پایان از حمایت های مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه و تلاش کارکنان دانش محور مجتمع فولاد سبا که در امر تولید این محصول تلاش نمودند، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار فولاد در همین خصوص شهرام عباسی مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه، نیز ضمن تبریک موفقیت کسب شده به مدیریت و کارکنان شرکت یادآوری کرد: به منظور حمایت و تقویت فعالیتهای تحقیقاتی هرساله، هفته چهارم آذرماه به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است که امسال در روز صنعت در هفته پژوهش و فناوری، پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن همایشهای نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و از برگزیدگان عرصه پژوهش و فناوری تقدیر به عمل آمد. وی ادامه داد: در این میان محصول ورق آجدار شرکت فولاد مبارکه تندیس محصول برتر تحقیق و توسعه را از آن خود نمود. در متن لوح این تندیس که به امضای رئیس ستاد پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت رسیده چنین آمده است: تلاشگران عرصه های مختلف علمی و پژوهشی منادیان پیشرفت و توسعه صنعتی کشور می باشند. رشد و بالندگی بخش تولیدی و تجاری مرهون دانش، تخصص و تلاش اندیشمندانی است که سرمایه گرانبهای عمر خویش را درراه تحقیق، پژوهش و فناوریبه کاربرده اند. بدینوسیله کسب این عنوان را به مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند منان توفیقات روزافزون شمارا مسئلت می نمایم.