یک سال گذشته و نیمی از سال جاری میلادی عرصه مناسبی بود برای کمپانی‌هایی که توانستند بهترین‌هایشان را در زمینه تبلت ارائه کنند؛ چراکه ویژگی‌های جدیدی که در بسیاری از موبایل‌ها قابل برآورده شدن نبود به‌خوبی در تبلت‌ها جایگزین شدند و علاقه‌مندان به این بازار را به‌سوی خود جلب کردند. حالا شاید خوب باشد نگاهی بیندازیم به بهترین تبلت‌هایی که از سال گذشته تاکنون مورد استقبال خریداران بودند و به‌خوبی هم به فروش رسیدند.

تبلت دوکاره Yoga A12 لنوو

شرکت لنوو در سال ۲۰۱۷ تبلت دوکاره یا اصطلاحا هیبریدی خود را با نام اختصاصی Lenovo Yoga A۱۲ رونمایی کرد. این تبلت به کیبورد لمسی بسیار جالبی مجهز است و نمایشگر آن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد.

تبلت می‌پد 3 شیائومی

شرکت چینی شیائومی به تازگی از جدیدترین تبلت خود با نام اختصاصی شیائومی می‌پد ۳ (Xiaomi Mi Pad ۳) رونمایی کرد. این تبلت زیبا و ظریف از بستر سخت‌افزاری قدرتمندی بهره می‌برد و باتری آن ظرفیت ۶ هزار میلی آمپر ساعتی دارد.

کروم‌بوک دو منظوره لنوو

شرکت لنوو به تازگی از جدیدترین کروم‌بوک خود با نام اختصاصی لنوو فلکس ۱۱ (Lenovo Flex ۱۱) رونمایی کرد. این کروم‌بوک یک دستگاه دو منظوره است و صفحه‌نمایش آن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد.

تبلت هیبریدی اچ‌پی

شرکت اچ‌پی به‌صورت رسمی از تبلت هیبریدی جدید HP Spectre x۲ رونمایی کرد. این تبلت هیبریدی به‌منظور رقابت با مایکروسافت سرفیس پرو ۲۰۱۷ طراحی شده و پتانسیل خوبی برای کسب موفقیت دارد.

فبلت شیائومی می‌مکس 2

شیائومی به‌طور رسمی از فبلت می‌مکس ۲ رونمایی کرد. این فبلت از نمایشگری ۴۴/ ۶ اینچی و یک باتری قدرتمند ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که بنا به ادعای هوآوی با یک بار شارژ تا ۲ روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد.

تبلت ضد‌ضربه پاناسونیک

شرکت پاناسونیک در زمینه طراحی و تولید تبلت‌های مقاوم یک شرکت شناخته شده است و پیش از این بارها و بارها از محصولات قدرتمند و بادوام رونمایی کرده است. این شرکت به تازگی تبلت تاف‌پد FZ-A۲ یا «ToughPad FZ-A۲» خود را معرفی کرده که از استاندارد مقاومتی MIL-STD-۸۱۰G بهره می‌برد.

آی‌پد پرو 7/ 9

بهترین تبلتی که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید، آی‌پد پرو ۷/ ۹ اینچی کمپانی اپل است. صفحه نمایش کوچک‌تر با قطعات داخلی قدرتمند یکی از بهترین ترکیب‌های موجود در بازار را تشکیل داده‌اند.درحالی‌که هم‌اکنون تبلت‌های اندرویدی بسیار خوبی در بازار دیده می‌شوند، اما آی‌پد جدید اپل قدرتی مشابه با آی‌پد پرو بزرگ‌تر را دارد و با کیبورد هوشمند و قلم خود، شما را از نوت‌بوک بی‌نیاز خواهد کرد. در این آی‌پد می‌توان قدرت بالا را در ابعاد فشرده در اختیار داشت. اسپیکرهای این دستگاه نیز فوق‌العاده هستند.

پیکسل سی گوگل

Pixel C نخستین تبلت و در عین حال یکی از بهترین ابزارهای موبایل ساخته شده به دست گوگل است که از نمایشگر بزرگ ۲/ ۱۰ اینچی بهره می‌برد. سازنده یک کیبورد به شکل کاور نیز برای محصول خود طراحی کرده که به سادگی با آهنربا به بدنه دستگاه متصل می‌شود و Pixel C را در یک چشم بر هم زدن به لپ‌تاپ هیبریدی مبتنی‌بر اندروید تبدیل می‌کند. این محصول ضمنا به اندروید خالص مجهز است، در نتیجه مثل آی‌پدهای اپل پس از انتشار هر به‌روزرسانی جدید برای سیستم عامل آن را دریافت خواهید کرد، بدون اینکه لازم باشد منتظر بمانید تولید‌کننده تبلت رابط کاربری خود را با به‌روزرسانی جدید هماهنگ و با چند ماه تاخیر آن را در اختیار شما قرار دهد. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت اگر یک تبلت اندرویدی می‌خواهید، Pixel C یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خرید آن را با رقم ۵۶۰ دلار در نظر داشته باشید. البته لازم است اشاره کنیم که کیبورد کاور دستگاه به شکل جداگانه به فروش می‌رسد و خرید آن بسته به مدل بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ دلار هزینه خواهد داشت، مگر اینکه نیم نگاهی داشته باشید به مدل‌های ارزان‌تر ساخت تولید‌کنندگان دیگر.

گلکسی تب اس 2 سامسونگ

دلایل زیادی برای انتخاب گلکسی تب اس ۲ سامسونگ وجود دارد، به‌خصوص اگر به‌دنبال یک تبلت اندرویدی شاخص باشید. این بهترین تبلتی است که سامسونگ تاکنون معرفی کرده‌ است. مطالعه و وب‌گردی در این تبلت بسیار لذت بخش بوده و می‌توانید آن را در دو نسخه ۸ یا ۷/ ۹ اینچی خریداری کنید. این تبلت با طراحی بسیار باریک خود شامل سخت‌افزار قدرتمندی در داخل است و رابط کاربری آن به نسبت آی‌پد ایر ۲ بسیار بهتر است.

آی‌پد مینی 4

در مقطع کنونی، آی‌پد مینی ۴ اپل به‌عنوان بهترین تبلت ۷ اینچی بازار شناخته می‌شود. اگر آی‌پد ایر ۲ و همچنین آی‌پد پرو اپل را دوست دارید اما ابعاد و قیمت آنها متناسب با نیاز شما نیستند؛ بنابراین بهترین گزینه برایتان آی‌پد مینی ۴ اپل است. این تبلت با ابعاد کوچک و هزینه‌ای کمتر، قدرت عملکرد بسیار بالایی دارد و مطمئنا شما را ناامید نمی‌کند.

نکسوس 9 گوگل

این تبلت در گذشته به‌عنوان یک دستگاه نکسوس گران‌قیمت شناخته می‌شد که حالا افت قیمت محسوسی داشته و یکی از پیشنهاد‌های اصلی ما به علاقه‌مندان اندروید است. از جمله مشخصه‌های اصلی این محصول می‌توان به قدرت بالا، اندروید خام و صفحه نمایش قدرتمند آن اشاره کرد. موجودی این تبلت در بازار تا حدی کم شده است و اگر قصد خرید آن را دارید پیشنهاد می‌کنیم وقت را از دست ندهید.

اکسپریا زد 3 کامپکت سونی

تبلت‌ها نباید بسیار بزرگ و غول پیکر باشند و کمپانی سونی نیز به‌خوبی متوجه این موضوع شده است. این محصول بهترین تبلت سونی نیست و اگر به‌دنبال بهترین تبلت این شرکت هستید، اکسپریا زد ۴ را پیشنهاد می‌کنیم اما این تبلت با طراحی بسیار فشرده و باریک خود و همچنین بدنه ضد‌آب یک تبلت‌ خاص به‌حساب می‌آید.

سرفیس پرو 4 مایکروسافت

آیا یک تبلت واقعا می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شما شود؟ در این زمینه هنوز کارشناسان به جمع‌بندی نرسیده‌اند، اما بهترین تبلتی که به این واقعیت نزدیک شده است سرفیس پرو ۴ مایکروسافت است و به لطف سیستم عامل ویندوز ۱۰، کیبورد مناسب و طراحی خاص خود تا حدی به این هدف بزرگ نزدیک شده است. این تبلت برای طراحان خلاق، دانش‌آموزان و هر کاربر دیگری بسیار مناسب است.

آی‌پد ایر 2 اپل

تا قبل از رونمایی اپل از آی‌پد پرو ۷/ ۹ اینچی خود، آی‌پد ایر ۲ به‌عنوان بهترین تبلت جهان شناخته می‌شد. با اینکه اپل مدتی است که آن را آپدیت کرده است، اما ایر ۲ این شرکت هنوز هم از نظر طراحی، کیفیت ساخت، قابلیت‌ها و عملکرد یک رقیب بزرگ در دنیای تبلت‌های هوشمند شناخته می‌شود. همچنین حالا با معرفی آی‌پد پرو، قیمت این محصول نیز با افت محسوسی مواجه شده است.

میت‌بوک هوآوی

اولین دستگاه هوآوی با ویندوز ۱۰ طراحی زیبایی دارد و به‌عنوان یک دستگاه دو در یک به رقابت با سرفیس پرو ۴ و آی‌پد پرو پرداخته است. این محصول قدرتمند و گران‌قیمت چینی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای رفع نیازهایتان باشد. در بررسی‌های انجام شده، عمر شارژ دهی و عملکرد این محصول در حد انتظارات نبوده است، اما صفحه نمایش و حسگر اثر انگشت آن به‌خوبی عمل کرده‌اند.

لنوو یوگا پرو 3

دیگر افزایش رزولوشن نمایشگر و سرعت پردازشگر برای ترغیب کاربران به خرید تبلت کافی نیست، بر همین اساس تولید‌کنندگان تلاش می‌کنند قابلیت‌های جذابی برای محصولات خود فراهم آورند. Yoga Tab ۳ Pro نه‌تنها به ویدیو پروژکتور مجهز است، بلکه از یک باتری با ظرفیت ۱۰۲۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که محصول لنوو را، به یک ویدیو پروژکتور قابل حمل تبدیل کرده و آن را از نظر عمر باتری، در صدر جدول تبلت‌ها قرار می‌دهد. اما حتی ویدیو پروژکتور را هم که کنار بگذاریم، باز هم تبلت لنوو ویژگی‌هایی دارد که برای کاربران علاقه‌مند به پخش صوت و تصویر جذاب است، از جمله اسپیکرهای پر قدرت ساخت JBL و نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن QHD که برای پخش موسیقی و فیلم عالی هستند.

سونی اکسپریا Z4

اگر پلی استیشن ۴ داشته باشید، می‌توانید بازی‌های آن را روی تبلت اکسپریا Z۴ استریم کنید، در نتیجه کافی است دسته کنترلر بیسیم کنسول را هم به تبلت متصل کنید تا یک کنسول قابل حمل عالی در اختیار داشته باشید. اما مزیت اکسپریا Z۴ که برای تمام کاربران کاربرد دارد این است که دستگاه به شکل پیش‌فرض همراه با کاور مجهز به کیبورد عرضه می‌شود، کیبوردی که سبک و ظریف است و در عین حال تجربه تایپ مناسبی دارد. البته باید توجه داشته باشید که مدت‌هاست به گوش می‌رسد که سونی قصد دارد نسل جدید این محصول را به بازار عرضه کند و تبلت اکسپریا Z۴ آرام آرام در حال کمیاب شدن است، اما از نظر دریافت اندروید نوقا جای نگرانی وجود ندارد و در آینده نزدیک این نسخه از سیستم عامل گوگل در اختیار کاربران محصول سونی قرار می‌گیرد.

Nvidia Shield Tablet K1

پلت‌فرم اندروید بازی‌های جذابی دارد که انجام بسیاری از آنها با تلفن‌های هوشمند کوچک و بدون دسته کنترلر، تا حد زیادی لذت بازی کردن را زائل خواهد کرد. انویدیا بر همین اساس اخیرا نسل دوم تبلت ۸ اینچی خود را با تمرکز بر انجام بازی‌های اندرویدی و نام Shield Tablet K۱ به بازار عرضه کرده است. تبلت تازه براساس فرمول مدل قبلی ساخته شده و بر همین اساس به نمایشگر مشابه با رزولوشن Full HD مجهز است، ظریف و باریک به چشم می‌آید و با وجود بدنه پلاستیکی، از کیفیت ساخت مناسبی بهره می‌برد. اما انجام بازی بدون توان پردازش بالا ممکن نیست، برهمین اساس سازنده چیپست Tegra K۱ ساخت خودش را برای قدرت بخشیدن به تبلت K۱ در نظر گرفته است که برای اجرای سنگین ترین اپلیکیشن‌ها مشکلی ندارد. علاوه‌بر این، با وجود اینکه تبلت K۱ از اندروید تقریبا خالص بهره می‌برد، اما سازنده قابلیت‌های مختلفی در حوزه بازی کردن برای آن تدارک دیده است، از جمله امکان استریم کردن بازی‌ها از روی حافظه ابری یا PC بدون اینکه روی تبلت نصب باشند. همه این ویژگی‌ها وقتی جذاب تر می‌شوند که بدانیم تبلت انویدیا تنها ۱۹۹ دلار قیمت دارد، هرچند دسته کنترلر به شکل جداگانه به فروش می‌رسد و تهیه آن قیمت دستگاه را ۵۰ دلار دیگر افزایش می‌دهد.

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار

نگاهی به تبلت‌های جدید بازار