« بهشت آباد» و « سوم کوهرنگ  بدهی»  دولت به اصفهان است

خبرگزاری تسنیم: در حالی که مسئولان زمان افتتاح «نقش جهان» را پیش از لیگ شانزدهم وعده دادند اما فصل شانزدهم هم آغاز شد و باز هم خبری از حضور سپاهان در «نقش جهان» نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دولت تونل بهشت آباد و سوم کوهرنگ را به مردم اصفهان بدهکار است و باید هر چه زودتر این مطالبه را پرداخت کند. حیدرعلی عابدی در جمع خبرنگاران ، با اشاره به اینکه خوشبختانه پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اصفهان به خوبی در حال اجرایی بوده و شهرداری اصفهان فراتر از وظیفه‌اش در دیگر حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز فعالیت‌های شایسته‌ای را داشته است،اظهار کرد: باید باور داشته باشیم که این طرح‌ها به ویژه طی یکسال اخیر موجب رونق فضای شهری اصفهان شده و زمینه رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

پیگیری وصول طلب سه هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان از دولت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موظف به پیگیری اعتبارات مورد نیاز دولتی برای بهره برداری از طرح‌ها و لوایح ملی در حال اجرا در شهر اصفهان هستند، ابراز داشت: این در حالی است که اکنون به دلیل وضع نابسامان اقتصادی کشور بسیاری از پروژه‌های ملی در شهر اصفهان با همت و اعتبارات شهرداری در حال انجام است. وی با تاکید بر اینکه پیگیر وصول طلب سه هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت نیز هستیم، گفت: بدهی دولت به شهرداری‌ها بحثی جدی است و از آن جا که این طلب، حق مردم است در دستور کار ویژه نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد. عابدی گفت: باید توجه داشته باشیم که هر چه در خصوص برخی از مسایل کمتر حرف زده شود شرایط بهتر خواهد شد. وی افزود: دولت، تونل بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ را به مردم اصفهان بدهکار است و باید هر چه زودتر این مطالبه را پرداخت کند.

تونل سوم منتظر اعتبار سد انحرافی و بهشت آباد در دست‌انداز اداری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم اصفهان در مجلس پیگیر اجرای این دو طرح هستند، افزود: تونل سوم کوهرنگ در حال حاضر احداث شده و قرار بوده سدی انحرافی روبروی تونل برای سوار کردن آب راه‌اندازی شود که اعتباری برای این سد پیش‌بینی نشده است. وی در خصوص تونل بهشت‌آباد نیز گفت: این طرح همچنان پشت دست‌اندازهای اداری است. عابدی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ در حال حاضر دو طرح ملی به شمار می‌آیند، تصریح کرد: عدم اجرای این دو طرح مشکلات فراوانی را در حوزه بحران آبی در استان‌های یزد، چهار محال و بختیاری و اصفهان ایجاد خواهد کرد. وی احیای تالاب گاوخونی را نیز از مطالبات نمایندگان مردم اصفهان در مجلس دهم عنوان کرد و افزود: همه باید باور داشته باشند که اگر این تالاب خشک شود مواد سمی رسوب شده در آن طی مدت زمان کوتاه سلامت مردم استان‌های تهران، قم، یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری را به خطر می‌اندازد.